Athlon: leasing voor 18 ct/km
De actie wordt gesteund door de importeurs van Fiat, Opel, Ford en Renault.
Om de ‘administratieve lastendruk’ te verlagen, werd de fiscale bijtelling voor vrijwel iedereen met een auto van de zaak op 1 januari jongstleden op 22 procent gesteld. Daarmee verdween een getrapt bijtellingsysteem waarvoor je een kilometeradministratie moest bijhouden. Tegelijk besloot het kabinet om alle woon-werkkilometers voortaan als zakelijke kilometers aan te merken – én om de belastingvrije kilometervergoeding voor mensen die met de eigen auto zakelijke kilometers rijden te verlagen van 28 naar 18 cent. Dat laatste pakt voor vele ‘kilometervergoeders’ onvoordelig uit – of voor hun werkgever, als die de kilometervergoeding zodanig verhoogt dat de werknemer er niet op achteruit gaat. Athlon Car Lease reageert met zijn nieuwe leasetarief op deze ‘lose-lose-situatie’.
De scherpe leaseprijs geldt voor vier modellen: de Fiat Panda, Opel Agila, Ford Ka en de Renault Twingo. “De samenwerking met de importeurs maakt deze actie uniek”, zegt algemeen directeur Hans Blink van Athlon Car Lease. De benzine is niet inbegrepen, maar andere kleine lettertjes zijn er niet, aldus Blink. “De actie is bedoeld voor een doelgroep die niet uitkomt met die 18 cent per kilometer. We kregen van werkgevers nogal wat vragen of we dat konden oplossen.”
Hoe groot de primaire doelgroep van kilometervergoeders die niet meer uitkomen exact is, is onbekend, maar Blink schat haar op minstens honderdduizend mensen. Daarnaast kunnen uiteraard ook andere klanten/berijders gebruik maken van het aanbod, waardoor de doelgroep tot onbekende grootte wordt uitgebreid.
Hans Blink is sinds 1 januari algemeen directeur van Athlon Car Lease, dat vorig jaar ontstond door de fusie van Interleasing en Hiltermann Lease Srvice en nu met circa 50 duizend auto’s de derde leasemaatschappij van Nederland is. Met de huidige actie geeft Blink zijn visitekaartje af. En daar zal blijft het volgens hem niet bij. “Doordat we onafhankelijk zijn (van banken, redactie), kunnen we snel schakelen. Als er ontwikkelingen zijn in de markt, springen we daar meteen op in. Deze actie is daar een goed voorbeeld van, maar we zullen met meer aansprekende acties komen.”
Zie voor meer informatie over de actie www.18cent.nl