Antonov in problemen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Bovendien: er zouden geen klanten zijn. Directeur Martin Schinzig van het in Rotterdam gevestigde bedrijf is niettemin optimistisch: hij zegt met enkele bedrijven in onderhandeling te zijn om de productontwikkeling elders voort te zetten.
Uitvinder Roumen Antonov, van oorsprong Bulgaar, startte in 1991 met de ontwikkeling van zijn versnellingsbak. Deze is dertig kilo lichter dan de doorsnee versnellingsbak en de versnelling zou soepeler werken. Beleggers pompten jarenlang geld in het bedrijf, terwijl zij volgens PT Industrie niet precies wisten hoever de ontwikkeling was gevorderd. Even, begin vorig jaar, leek het erop dat er een doorbraak was: Honda kocht namelijk een licentie. Commerciële productie van transmissies lijkt echter nog steeds niet in zicht.
Op het Antonov-hoofdkantoor in Rotterdam werken twintig mensen. Martin Schinzig, sinds begin dit jaar topman van het bedrijf, wil een geheel nieuwe marktbenadering. Hij zegt dat in het verleden met de ontwikkeling van de technologie gewoon werd gewacht tot er klanten kwamen. “Dat werkt niet. We moeten zelf bij klanten op de deur kloppen”, zegt hij. “De industrie moet nu aangeven of ze in onze technologie wil investeren.” De topman is op zoek naar een grote zakenpartner die wil investeren in de verdere ontwikkeling. Minstens twee versnellingsbakfabrikanten zouden al belangstelling hebben getoond.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Antonov in problemen | Automotive Online

Antonov in problemen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Bovendien: er zouden geen klanten zijn. Directeur Martin Schinzig van het in Rotterdam gevestigde bedrijf is niettemin optimistisch: hij zegt met enkele bedrijven in onderhandeling te zijn om de productontwikkeling elders voort te zetten.
Uitvinder Roumen Antonov, van oorsprong Bulgaar, startte in 1991 met de ontwikkeling van zijn versnellingsbak. Deze is dertig kilo lichter dan de doorsnee versnellingsbak en de versnelling zou soepeler werken. Beleggers pompten jarenlang geld in het bedrijf, terwijl zij volgens PT Industrie niet precies wisten hoever de ontwikkeling was gevorderd. Even, begin vorig jaar, leek het erop dat er een doorbraak was: Honda kocht namelijk een licentie. Commerciële productie van transmissies lijkt echter nog steeds niet in zicht.
Op het Antonov-hoofdkantoor in Rotterdam werken twintig mensen. Martin Schinzig, sinds begin dit jaar topman van het bedrijf, wil een geheel nieuwe marktbenadering. Hij zegt dat in het verleden met de ontwikkeling van de technologie gewoon werd gewacht tot er klanten kwamen. “Dat werkt niet. We moeten zelf bij klanten op de deur kloppen”, zegt hij. “De industrie moet nu aangeven of ze in onze technologie wil investeren.” De topman is op zoek naar een grote zakenpartner die wil investeren in de verdere ontwikkeling. Minstens twee versnellingsbakfabrikanten zouden al belangstelling hebben getoond.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.