Pirelli: sexy verkoopt

Redactie Redactie
• Laatste update:

Na nationale voorrondes zijn er zes dames overgebleven – onder wie de Leidse Marjet Hemerik – die op de rallysite http://www.wrc.com zoveel stemmen proberen te winnen dat ze Pirelli het komende jaar tijdens het World Rally Championship mogen vertegenwoordigen.
De grote vraag is natuurlijk: is zo’n sexy imago gebakken lucht of levert het iets op? Dat laatste, zegt Butter, want die ziet zijn merk in de huidige zwakke markt – in juni werden er twintig procent minder banden verkocht dan vorig jaar juni – van zijn imago profiteren. “In een stagnerende markt kiest de consument tussen twee uitersten: óf hij neemt topkwaliteit óf hij kiest voor goedkoop. Wie zich niet duidelijk gepositioneerd heeft, heeft het moeilijk. Eigenlijk zijn er maar twee bandenmerken met een duidelijk imago en die blijven in een moeilijke markt het best overeind.” Hij ziet de verkoop van Pirelli in ons land dan ook niet dalen: “Wij hebben het ook niet makkelijk, we moeten er meer voor doen. Maar de verkoop op retailniveau loopt goed door.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Pirelli: sexy verkoopt | Automotive Online

Pirelli: sexy verkoopt

Redactie Redactie
• Laatste update:

Na nationale voorrondes zijn er zes dames overgebleven – onder wie de Leidse Marjet Hemerik – die op de rallysite http://www.wrc.com zoveel stemmen proberen te winnen dat ze Pirelli het komende jaar tijdens het World Rally Championship mogen vertegenwoordigen.
De grote vraag is natuurlijk: is zo’n sexy imago gebakken lucht of levert het iets op? Dat laatste, zegt Butter, want die ziet zijn merk in de huidige zwakke markt – in juni werden er twintig procent minder banden verkocht dan vorig jaar juni – van zijn imago profiteren. “In een stagnerende markt kiest de consument tussen twee uitersten: óf hij neemt topkwaliteit óf hij kiest voor goedkoop. Wie zich niet duidelijk gepositioneerd heeft, heeft het moeilijk. Eigenlijk zijn er maar twee bandenmerken met een duidelijk imago en die blijven in een moeilijke markt het best overeind.” Hij ziet de verkoop van Pirelli in ons land dan ook niet dalen: “Wij hebben het ook niet makkelijk, we moeten er meer voor doen. Maar de verkoop op retailniveau loopt goed door.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.