Dealershowroom de lucht in

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dealershowroom.nl biedt de consument de gelegenheid nieuwe auto’s met elkaar te vergelijken, occasions te zoeken in de voorraden van de deelnemende dealers en adresgegevens van dealers in de buurt op te vragen. Ook kan hij autotests en autonieuws inzien. Alle dealers krijgen een vermelding in de adressenlijst, maar deelnemende dealers krijgen à la De Gouden Gids een extra opvallende vermelding. Bovendien kunnen zij hun occasions op de site plaatsen. Deelname kost 22 euro per maand, naast het basisabonnement van 68 euro voor AutoTrack.nl. Deze koppeling ligt er doordat de partij achter Autotrack – Wegener eMedia – samen met de holdings Dealershowroom.nl heeft ontwikkeld. Autotrack is volgens een onderzoek van Multiscope (juli 2002) de meest bezochte occasionsite van Nederland. Volgens cijfers van Wegener krijgen bedrijven die occasions op de site zetten per maand gemiddeld ruim elf extra bezoekers in de showroom, en het aantal dankzij Autotrack verkochte occasions zou gemiddeld op 3,7 occasions per bedrijf per maand liggen.

Geen offertes
Aan de nieuwe site is – in tegenstelling tot bij Autobytel – geen offertesysteem gekoppeld, volgens Johan Grünfeld (Volvo-dealer en woordvoerder namens de holdings) omdat het niet de bedoeling is om via de site de concurrentie tussen dealers aan te wakkeren. Hij stelde bij de officiële lancering van de site overigens dat dealers door slim gebruik te maken van de mogelijkheden van internetsites hun reclamebudget kunnen halveren.
De uitdaging waar Dealershowroom.nl de komende tijd voor staat is om voldoende koopgrage consumenten naar de site te lokken. Mede-initiatiefnemer Wegener kan daar (met Autotrack.nl en zijn dag- en huis-aan-huis-bladen) een rol in spelen, maar de holdings hebben hun hoop ook gevestigd op de NDA, dat in zijn uitingen (denk aan de Liever-de-dealer-campagne) de aandacht ook op de site zou kunnen vestigen. Volgens Grünfeld zal de NDA hier spoedig een beslissing over nemen.
De deelnemende dealerholdings zijn Motorhuis (Leiden), Broekhuis (Harderwijk), Select Dealer Groep (Zwolle), Nefkens (Utrecht), Nimox (Zaltbommel), Widlak (Eindhoven), Stam (Amersfoort), Louwman (Raamsdonksveer), Van Dorst (Breda), Bochane (Veenendaal) en Stern (Amsterdam).

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Dealershowroom de lucht in | Automotive Online

Dealershowroom de lucht in

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dealershowroom.nl biedt de consument de gelegenheid nieuwe auto’s met elkaar te vergelijken, occasions te zoeken in de voorraden van de deelnemende dealers en adresgegevens van dealers in de buurt op te vragen. Ook kan hij autotests en autonieuws inzien. Alle dealers krijgen een vermelding in de adressenlijst, maar deelnemende dealers krijgen à la De Gouden Gids een extra opvallende vermelding. Bovendien kunnen zij hun occasions op de site plaatsen. Deelname kost 22 euro per maand, naast het basisabonnement van 68 euro voor AutoTrack.nl. Deze koppeling ligt er doordat de partij achter Autotrack – Wegener eMedia – samen met de holdings Dealershowroom.nl heeft ontwikkeld. Autotrack is volgens een onderzoek van Multiscope (juli 2002) de meest bezochte occasionsite van Nederland. Volgens cijfers van Wegener krijgen bedrijven die occasions op de site zetten per maand gemiddeld ruim elf extra bezoekers in de showroom, en het aantal dankzij Autotrack verkochte occasions zou gemiddeld op 3,7 occasions per bedrijf per maand liggen.

Geen offertes
Aan de nieuwe site is – in tegenstelling tot bij Autobytel – geen offertesysteem gekoppeld, volgens Johan Grünfeld (Volvo-dealer en woordvoerder namens de holdings) omdat het niet de bedoeling is om via de site de concurrentie tussen dealers aan te wakkeren. Hij stelde bij de officiële lancering van de site overigens dat dealers door slim gebruik te maken van de mogelijkheden van internetsites hun reclamebudget kunnen halveren.
De uitdaging waar Dealershowroom.nl de komende tijd voor staat is om voldoende koopgrage consumenten naar de site te lokken. Mede-initiatiefnemer Wegener kan daar (met Autotrack.nl en zijn dag- en huis-aan-huis-bladen) een rol in spelen, maar de holdings hebben hun hoop ook gevestigd op de NDA, dat in zijn uitingen (denk aan de Liever-de-dealer-campagne) de aandacht ook op de site zou kunnen vestigen. Volgens Grünfeld zal de NDA hier spoedig een beslissing over nemen.
De deelnemende dealerholdings zijn Motorhuis (Leiden), Broekhuis (Harderwijk), Select Dealer Groep (Zwolle), Nefkens (Utrecht), Nimox (Zaltbommel), Widlak (Eindhoven), Stam (Amersfoort), Louwman (Raamsdonksveer), Van Dorst (Breda), Bochane (Veenendaal) en Stern (Amsterdam).

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.