Koning Piëch kroont prins Pischetsrieder

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens sommige financieel specialisten heeft hij daarbij de cijfers echter wel wat al te zeer opgepoetst en zit Pischetsrieder straks met de gebakken peren. Een scenario dat Nederlanders – Philips! – bekend in de oren moet klinken. Pischetsrieder begint niet onder de gemakkelijkste omstandigheden, aldus een analist: “Piëch erfde indertijd een verliesgevend bedrijf, dus werd iedere ingreep verwelkomd. Nu maakt VW winst, dus zullen zijn mede-directieleden ‘Waarom?’ zeggen als Pischetsrieder veranderingen voorstelt.” Een van Pischetsrieders uitdagingen zou zijn om Seat (dat nu nog door hemzelf wordt geleid, red.) financieel beter te laten presteren. “En in Duitsland moet VW zijn fabrieken moderniseren, want als je naar de productiekosten kijkt, zijn die nog hetzelfde als dertig jaar geleden. Ford and Opel hebben er al meer aan gedaan om dat te verbeteren.”
Het ligt niet voor de hand dat Pischetsrieder de strategie van Piëch ingrijpend zal wijzigen. Wel zal hij naar het zich laat aanzien alle zeilen moeten bijzetten om zich te bewijzen tegenover enerzijds zijn voorganger – die als voorzitter van de raad van commissarissen over zijn schouder blijft meekijken – en anderzijds het zittende management. Daar krijgt hij onder meer te maken met sales & marketing-man Robert Buechelhofer, een oude bekende: Pichetsrieder heeft hem indertijd bij BMW ontslagen.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Koning Piëch kroont prins Pischetsrieder | Automotive Online

Koning Piëch kroont prins Pischetsrieder

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens sommige financieel specialisten heeft hij daarbij de cijfers echter wel wat al te zeer opgepoetst en zit Pischetsrieder straks met de gebakken peren. Een scenario dat Nederlanders – Philips! – bekend in de oren moet klinken. Pischetsrieder begint niet onder de gemakkelijkste omstandigheden, aldus een analist: “Piëch erfde indertijd een verliesgevend bedrijf, dus werd iedere ingreep verwelkomd. Nu maakt VW winst, dus zullen zijn mede-directieleden ‘Waarom?’ zeggen als Pischetsrieder veranderingen voorstelt.” Een van Pischetsrieders uitdagingen zou zijn om Seat (dat nu nog door hemzelf wordt geleid, red.) financieel beter te laten presteren. “En in Duitsland moet VW zijn fabrieken moderniseren, want als je naar de productiekosten kijkt, zijn die nog hetzelfde als dertig jaar geleden. Ford and Opel hebben er al meer aan gedaan om dat te verbeteren.”
Het ligt niet voor de hand dat Pischetsrieder de strategie van Piëch ingrijpend zal wijzigen. Wel zal hij naar het zich laat aanzien alle zeilen moeten bijzetten om zich te bewijzen tegenover enerzijds zijn voorganger – die als voorzitter van de raad van commissarissen over zijn schouder blijft meekijken – en anderzijds het zittende management. Daar krijgt hij onder meer te maken met sales & marketing-man Robert Buechelhofer, een oude bekende: Pichetsrieder heeft hem indertijd bij BMW ontslagen.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.