Alliance Automotive haalt grossiersconcept Precisium naar Nederland
Alliance Automotive Group Benelux (AAGB) introduceert vandaag het van oorsprong Franse grossiersconcept Precisium in Nederland. Het concept is bedoeld voor de vrije grossiers waarmee AAGB zaken doet. Tegenover een omzetdoelstelling en een aantal eisen op het gebied van uitstraling, staat hierbij onder andere marketingondersteuning, het profiteren van inkoopvolume en het kunnen voeren van de private labelmerken van AAG. AAGB vindt het noemen van de hoogte van de omzetdoelstelling “te concurrentiegevoelig”.
Belangrijke rol
“Onze markt zal in de komende periode sterk veranderen”, aldus AAGB-ceo Cor Baltus. “De auto wordt steeds meer een rijdende computer, connected met alle stakeholders: berijder, eigenaar, verzekeraar en autobedrijf. Ook zullen auto’s veel meer in de vorm van een abonnement worden verkocht, wat betekent dat onze klanten en gesprekspartners steeds meer Europees of misschien wel mondiaal zijn georganiseerd. Dat vraagt om een zeer professionele en uniforme uitstraling van alle partijen in de keten. Onze partnergrossiers spelen een heel belangrijke rol in de communicatie naar hun klanten, de garagehouders. Wij zien het als onze taak hen hierin te ondersteunen; vandaar het concept Precisium.” Voor de eigen filiaal-grossiers blijft AAGB de merknaam Brezan, Staadegaard TC en Dabeko voeren. Onlangs presenteerde AAGB met Nexdrive een nieuwe garageformule voor onafhankelijke autobedrijven.
“De behoefte aan een eenduidige uitstraling wordt verstrekt door de toenemende complexiteit van auto’s”, zegt Fred Kamphuis, general manager van Alliance Automotive Trading. “Veel universele garagehouders hebben al elektrische auto’s in onderhoud en werken steeds vaker met Pass-thru. Via Precisium zijn alle services, zoals technische ondersteuning en het e-commerceplatform Parts360, daarom ook voor de onafhankelijke partnergrossiers beschikbaar.”