Schaeffler schrapt 4.400 banen

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Schaeffler voert een reorganisatie door waarbij 4.400 banen geschrapt worden. (Foto: Schaeffler)

Toeleverancier Schaeffler schrapt 4.400 banen in de komende jaren tot 2022. Het gaat om werknemers in Duitsland en elders in Europa. Zo hoopt het Duitse bedrijf een besparing van 250 tot 300 miljoen euro per jaar te realiseren. Dat maakte het bedrijf woensdag bekend.

De reorganisatie moet begin 2023 voor 90 procent voltooid zijn. De kosten van de reorganisatie kunnen oplopen tot 700 miljoen euro. Volgens de toeleverancier is het snijden in de personeelskosten nodig vanwege een krimpende markt. Tijdens de eerste coronagolf maakte het bedrijf al gebruik van werktijdverkorting voor zijn personeel. Naast het schrappen van banen overweegt de toeleverancier ook 2 van zijn 12 fabrieken in Duitsland te sluiten.

Volgens Klaus Rosenfeld, ceo van de Schaefller Groep, zijn de maatregelen nodig om de coronacrisis te boven te komen. “Gezien de marktontwikkelingen zijn verdere maatregelen onvermijdelijk om de levensvatbaarheid en het concurrentievermogen van Schaeffler te verbeteren”, aldus Rosenfeld.

Het bedrijf voerde eind 2018 al een ontslagronde door, gevolgd door meerdere ontslagronden, waarbij in totaal ruim 8 duizend werknemers hun baan verloren. Momenteel heeft Schaeffler ruim 84 duizend werknemers in dienst.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Schaeffler schrapt 4.400 banen | Automotive Online

Schaeffler schrapt 4.400 banen

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Schaeffler voert een reorganisatie door waarbij 4.400 banen geschrapt worden. (Foto: Schaeffler)

Toeleverancier Schaeffler schrapt 4.400 banen in de komende jaren tot 2022. Het gaat om werknemers in Duitsland en elders in Europa. Zo hoopt het Duitse bedrijf een besparing van 250 tot 300 miljoen euro per jaar te realiseren. Dat maakte het bedrijf woensdag bekend.

De reorganisatie moet begin 2023 voor 90 procent voltooid zijn. De kosten van de reorganisatie kunnen oplopen tot 700 miljoen euro. Volgens de toeleverancier is het snijden in de personeelskosten nodig vanwege een krimpende markt. Tijdens de eerste coronagolf maakte het bedrijf al gebruik van werktijdverkorting voor zijn personeel. Naast het schrappen van banen overweegt de toeleverancier ook 2 van zijn 12 fabrieken in Duitsland te sluiten.

Volgens Klaus Rosenfeld, ceo van de Schaefller Groep, zijn de maatregelen nodig om de coronacrisis te boven te komen. “Gezien de marktontwikkelingen zijn verdere maatregelen onvermijdelijk om de levensvatbaarheid en het concurrentievermogen van Schaeffler te verbeteren”, aldus Rosenfeld.

Het bedrijf voerde eind 2018 al een ontslagronde door, gevolgd door meerdere ontslagronden, waarbij in totaal ruim 8 duizend werknemers hun baan verloren. Momenteel heeft Schaeffler ruim 84 duizend werknemers in dienst.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.