Wolk Aftermarketconference: Niet iedereen wil batterijen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Aftermarket-adviesbureau Wolk faciliteerde deze zoektocht vorige maand met het evenement ‘Aftermarket goes Global’ in Frankfurt. Managing director Zoran Nikolic toonde hoe de Europese markt zich ontwikkelt. “De onderdelenmarkt staat door de komst van elektrische auto’s onder druk”, aldus Nikolic. Gelukkig speelt de hang naar batterijen nog lang niet overal. In Brazilië bijvoorbeeld heeft 60 procent van de auto’s twee tanks: één voor diesel en één voor ethanol. “Niet vreemd, aangezien we die ethanol zelf produceren”, vertelde Marcelo Gabriel, die pas rond 2035 een groei in EV’s verwacht.

Gabriel is hoofd marktonderzoek bij Automotive Intelligence Central in Brazilië. Via India – waar het repareren van auto’s langs de weg geen zeldzaamheid is – en Rusland (Lada op 1) ging het naar Dubai, waar over EV’s de schouders worden opgehaald.

“De hyperloop, vliegende taxi en autonome auto, daar zijn wij nu mee bezig”, vertelde Ralf Zimmerman, werkzaam bij adviesbureau Al-Futtaim Group. “Dit soort nieuwe technologieën worden snel geadopteerd. Dat is het voordeel van een centraal geleide economie.”

Wolk Aftermarketconference: Niet iedereen wil batterijen | Automotive Online

Wolk Aftermarketconference: Niet iedereen wil batterijen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Aftermarket-adviesbureau Wolk faciliteerde deze zoektocht vorige maand met het evenement ‘Aftermarket goes Global’ in Frankfurt. Managing director Zoran Nikolic toonde hoe de Europese markt zich ontwikkelt. “De onderdelenmarkt staat door de komst van elektrische auto’s onder druk”, aldus Nikolic. Gelukkig speelt de hang naar batterijen nog lang niet overal. In Brazilië bijvoorbeeld heeft 60 procent van de auto’s twee tanks: één voor diesel en één voor ethanol. “Niet vreemd, aangezien we die ethanol zelf produceren”, vertelde Marcelo Gabriel, die pas rond 2035 een groei in EV’s verwacht.

Gabriel is hoofd marktonderzoek bij Automotive Intelligence Central in Brazilië. Via India – waar het repareren van auto’s langs de weg geen zeldzaamheid is – en Rusland (Lada op 1) ging het naar Dubai, waar over EV’s de schouders worden opgehaald.

“De hyperloop, vliegende taxi en autonome auto, daar zijn wij nu mee bezig”, vertelde Ralf Zimmerman, werkzaam bij adviesbureau Al-Futtaim Group. “Dit soort nieuwe technologieën worden snel geadopteerd. Dat is het voordeel van een centraal geleide economie.”