Automechanika trekt 136 duizend bezoekers

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
• Laatste update:
Augmented reality was een regelmatig terugkerend thema tijdens de beurs. (Foto: Automechanika)

Automechanika Frankfurt trok dit jaar 136 duizend bezoekers, een nieuw record volgens organisator Messe Frankfurt, maar tijdens de vorige editie in 2016 vonden exact evenveel  bezoekers hun weg naar ’s werelds grootste vakbeurs voor de aftermarket. Met de hoeveelheid exposanten werd wel een record gebroken: ruim vijf duizend. Dat waren er in 2016 nog 4.843. Ook waren er onder de bezoekers meer landen vertegenwoordigd dan in 2016. In totaal 181 verschillende nationaliteiten, tegenover 170 twee jaar eerder.

“De 25e Automechanika Frankfurt was de grootste en meest internationale tot nu toe”, aldus Detlef Braun, boardmember van de Messe Frankfurt. “Meer dan 5.000 bedrijven presenteerden hun nieuwe producten en diensten op een vloeroppervlakte van circa 315 duizend vierkante meter. Volgens onze klanten was de beurs nooit eerder zo gericht op de toekomst als nu. Vertegenwoordigers uit alle gebieden van de automotive aftermarket – industrie, retail en werkplaats – speelden in op megatrends zoals connected cars, garageconcepten en schone voertuigen.”Bekijk hier het eerste deel van de vlog die Automotive maakte op de Automechanika.

Reifen en Classic Cars

Nieuw dit jaar waren de in de nieuwe hal 12 ondergebrachte bandenvakbeurs Reifen en de op de oldtimermarkt gerichte Classic Cars vakbeurs. Volgens beursdirecteur Olaf Musshoff zijn autoservice en banden onlosmakelijk met elkaar verbonden. “Om die reden blijven we ook de komende jaren investeren in dit vakgebied.” Ook Classic Cars is volgens de exposanten voor herhaling vatbaar; 75 procent van de bedrijven die hier stond gaf aan tevreden te zijn over de beurs. 

“Met de integratie van een speciaal Classic Cars gedeelte, heeft Messe Frankfurt een passend antwoord gevonden op de enorme belangstelling voor klassieke auto’s. Met onze stand op Automechanika zijn we er in geslaagd om potentiële klanten en toeleveranciers vanuit te hele wereld te bereiken”, aldus Jörn Schwieger, marketingdirecteur bij Volkswagen Classic Parts.

De volgende Automechanika Frankfurt staat gepland van 8 tot 12 september 2020.

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.