Do not call them tires. Call them Momo. [advertorial]
De geschiedenis van MOMO begint al in 1964, dankzij de grote passie voor autosport en de vooruitziende blik van autocoureur Gianpiero Moretti, de `Gentleman Driver` die Momo oprichtte.
Sindsdien behaalde Momo al heel wat overwinningen op de meest prestigieuze racecircuits van de wereld, een ideale testomgeving om technologie, kwaliteit en veiligheid steeds verder te ontwikkelen, met het oog op onze producten, gemaakt voor alledaags gebruik op de openbare weg.
Het is altijd al de bedrijfsfilosofie van Momo geweest om superieure producten te leveren, door veiligheid en prestaties te koppelen aan eersteklas vakmanschap en vernieuwend design.
Daarnaast is de goede naam van het Italiaanse merk te danken aan het consequent vasthouden aan een pioniersmentaliteit op het gebied van marketing- en communicatiestrategie, al vanaf het prille begin maar ook nu nog.
Ieder type band van Momo is ontwikkeld om onder alle omstandigheden het meeste grip te houden, met behoud van lage rolweerstand en zo min mogelijk geluid. Die combinatie heeft een gunstig effect op rijcomfort, handling, voertuigbeheersing en remweg, samen goed voor een superieure rij-ervaring.
De meeste banden uit het assortiment winterbanden van Momo zijn gemaakt met het exclusieve concept `3 Blades` (drie afzonderlijke stroken), dat zorgt voor een verbeterde flexibiliteit van het loopvlak, en daarmee ook voor een betere prestatie op nat of besneeuwd asfalt.