‘Eerste elektrische Ferrari moet een half miljoen euro gaan kosten’

Ferrari • Er wordt volgens Reuters ook al aan een tweede elektrisch model gewerkt.
Robert L. Smid Robert L. Smid
De Ferrari F8 Tributo zal een van de laatste ICE's van Ferrari's zijn. (Foto: Ferrari)

Ferrari’s eerste elektrische auto krijgt een vanafprijs van minstens 500 duizend euro, zo meldt Reuters op basis van een anonieme bron. Het persbureau weet verder dat de Italiaanse autofabrikant de EV eind volgend jaar op de markt wil brengen.

Het forse prijskaartje laat zien dat Ferrari veel vertrouwen heeft in de nieuwe auto, terwijl concurrenten hun prijzen door de haperende vraag naar elektrisch rijden juist verlagen. Ter vergelijking, de elektrische Taycan van Porsche kost rond de 100 duizend euro, zo duidt Reuters. Ferrari wil geen commentaar geven.

De nieuwe elektrische Ferrari zal worden vervaardigd in een nieuwe fabriek in Maranello. Aan een tweede elektrische Ferrari wordt volgens Reuters al gewerkt.

Lamborghini

Concurrent Lamborghini is van plan om in 2028 te beginnen met de verkoop van zijn eerste elektrische model. Volgens Lamborghini-baas Stephan Winkelmann is het op zich geen probleem om snelle elektrische auto’s te produceren, maar emotionele aspecten, zoals het brullende geluid van de V10-motor van de Huracan, kunnen niet zomaar worden nagebootst.

Lamborghini, dat vorig jaar wereldwijd voor het eerst meer dan tienduizend van zijn exclusieve auto’s verkocht, is al wel succesvol met plug-in hybrides, waaronder de Revuelto-sportwagen.

Ook Maserati deed eerder dit jaar al EV-plannen uit de doeken.

Vorig jaar werd Munsterhuis Sportscars in Hengelo officieel ‘Ferrari Authorised Bodyshop’ . Volgens Tijmen Keizers, marketing manager bij Munsterhuis, moesten ze daar wel flink voor investeren. “Het gaat bij een premiummerk als Ferrari altijd over andere getallen dan bij automerken in lagere segmenten.” Lees het complete verhaal in de rubriek: In de Werkplaats. 
Geplaatst in rubriek:
Robert L. Smid
Robert L. Smid

Robert is als redacteur verantwoordelijk voor bijdragen aan Automotive en Fleet & Mobility. Hij werkt sinds 2023 bij de redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met karate, videografie en lekker eten. Ook houdt hij van gitaarspelen.

‘Eerste elektrische Ferrari moet een half miljoen euro gaan kosten’ | Automotive Online

‘Eerste elektrische Ferrari moet een half miljoen euro gaan kosten’

Ferrari • Er wordt volgens Reuters ook al aan een tweede elektrisch model gewerkt.
Robert L. Smid Robert L. Smid
De Ferrari F8 Tributo zal een van de laatste ICE's van Ferrari's zijn. (Foto: Ferrari)

Ferrari’s eerste elektrische auto krijgt een vanafprijs van minstens 500 duizend euro, zo meldt Reuters op basis van een anonieme bron. Het persbureau weet verder dat de Italiaanse autofabrikant de EV eind volgend jaar op de markt wil brengen.

Het forse prijskaartje laat zien dat Ferrari veel vertrouwen heeft in de nieuwe auto, terwijl concurrenten hun prijzen door de haperende vraag naar elektrisch rijden juist verlagen. Ter vergelijking, de elektrische Taycan van Porsche kost rond de 100 duizend euro, zo duidt Reuters. Ferrari wil geen commentaar geven.

De nieuwe elektrische Ferrari zal worden vervaardigd in een nieuwe fabriek in Maranello. Aan een tweede elektrische Ferrari wordt volgens Reuters al gewerkt.

Lamborghini

Concurrent Lamborghini is van plan om in 2028 te beginnen met de verkoop van zijn eerste elektrische model. Volgens Lamborghini-baas Stephan Winkelmann is het op zich geen probleem om snelle elektrische auto’s te produceren, maar emotionele aspecten, zoals het brullende geluid van de V10-motor van de Huracan, kunnen niet zomaar worden nagebootst.

Lamborghini, dat vorig jaar wereldwijd voor het eerst meer dan tienduizend van zijn exclusieve auto’s verkocht, is al wel succesvol met plug-in hybrides, waaronder de Revuelto-sportwagen.

Ook Maserati deed eerder dit jaar al EV-plannen uit de doeken.

Vorig jaar werd Munsterhuis Sportscars in Hengelo officieel ‘Ferrari Authorised Bodyshop’ . Volgens Tijmen Keizers, marketing manager bij Munsterhuis, moesten ze daar wel flink voor investeren. “Het gaat bij een premiummerk als Ferrari altijd over andere getallen dan bij automerken in lagere segmenten.” Lees het complete verhaal in de rubriek: In de Werkplaats. 
Geplaatst in rubriek:
Robert L. Smid
Robert L. Smid

Robert is als redacteur verantwoordelijk voor bijdragen aan Automotive en Fleet & Mobility. Hij werkt sinds 2023 bij de redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met karate, videografie en lekker eten. Ook houdt hij van gitaarspelen.