Renault heroverweegt prijzen door Tesla’s prijzenoorlog

Renault • Na de Franse prijsverlaging van Tesla vorige reageert Renault.
Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
De wereldwijde verkoop voor het merk Renault bereikte 354.545 voertuigen in de eerste drie maanden van het jaar en steeg daarmee met 9 procent in het eerste kwartaal. (Foto: Renault)

Renault herziet wereldwijd zijn prijsbeleid voor EV’s om concurrerend te blijven na een golf van prijsverlagingen door Tesla. Dat meldt Reuters.

Na verschillende prijsverlagingen in de Verenigde Staten, sneed Tesla vrijdag ook in de prijzen in Europa, Israël en Singapore, waarmee het een wereldwijde kortingscampagne uitbreidde die het in januari in China begon.

“We zullen land per land en markt per markt analyseren welk concurrentieniveau we nodig hebben om mee te blijven doen”, aldus Fabrice Cambolive, ceo van Renault.

De wereldwijde verkoop voor het merk Renault bereikte 354.545 voertuigen in de eerste drie maanden van het jaar en steeg daarmee met 9 procent in het eerste kwartaal. Volgens Renault geeft dit aan dat een herstructureringsstrategie die zich richt op de meest winstgevende modellen zijn vruchten begint af te werpen na vier jaar van dalende inkomsten. “Het is duidelijk dat de prijsverlaging van Tesla een uitdaging is, het is een waarschuwing waar we naar kijken,” zei Cambolive.

Cambolive meldde dat de verkoop van Renaults elektrische Megane, een van Renault’s populairste modellen, in maart sterk was gestegen met grote bestellingen ondanks een zeer beperkt kortingsbeleid. Maar het model kost nu evenveel als het equivalent van de concurrent. Na de prijsverlaging van Tesla vorige week begint de Tesla Model 3 in Frankrijk bij 41.990 euro, tegenover 42 duizend euro voor de elektrische Mégane.

Geplaatst in rubriek:
Nienke Eusterbrock
Nienke Eusterbrock

Nienke Eusterbrock is redacteur bij Automotive.

Renault heroverweegt prijzen door Tesla’s prijzenoorlog | Automotive Online

Renault heroverweegt prijzen door Tesla’s prijzenoorlog

Renault • Na de Franse prijsverlaging van Tesla vorige reageert Renault.
Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
De wereldwijde verkoop voor het merk Renault bereikte 354.545 voertuigen in de eerste drie maanden van het jaar en steeg daarmee met 9 procent in het eerste kwartaal. (Foto: Renault)

Renault herziet wereldwijd zijn prijsbeleid voor EV’s om concurrerend te blijven na een golf van prijsverlagingen door Tesla. Dat meldt Reuters.

Na verschillende prijsverlagingen in de Verenigde Staten, sneed Tesla vrijdag ook in de prijzen in Europa, Israël en Singapore, waarmee het een wereldwijde kortingscampagne uitbreidde die het in januari in China begon.

“We zullen land per land en markt per markt analyseren welk concurrentieniveau we nodig hebben om mee te blijven doen”, aldus Fabrice Cambolive, ceo van Renault.

De wereldwijde verkoop voor het merk Renault bereikte 354.545 voertuigen in de eerste drie maanden van het jaar en steeg daarmee met 9 procent in het eerste kwartaal. Volgens Renault geeft dit aan dat een herstructureringsstrategie die zich richt op de meest winstgevende modellen zijn vruchten begint af te werpen na vier jaar van dalende inkomsten. “Het is duidelijk dat de prijsverlaging van Tesla een uitdaging is, het is een waarschuwing waar we naar kijken,” zei Cambolive.

Cambolive meldde dat de verkoop van Renaults elektrische Megane, een van Renault’s populairste modellen, in maart sterk was gestegen met grote bestellingen ondanks een zeer beperkt kortingsbeleid. Maar het model kost nu evenveel als het equivalent van de concurrent. Na de prijsverlaging van Tesla vorige week begint de Tesla Model 3 in Frankrijk bij 41.990 euro, tegenover 42 duizend euro voor de elektrische Mégane.

Geplaatst in rubriek:
Nienke Eusterbrock
Nienke Eusterbrock

Nienke Eusterbrock is redacteur bij Automotive.