Volkswagen gaat goedkope EV bouwen

Volkswagen • De auto zou al in 2027 op de markt moeten komen.
Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
(Foto: Shutterstock)

Volkswagen plant een elektrische instapauto voor minder dan 20.000 euro. De auto, die ID.1 zou kunnen heten, moet uiterlijk in 2027 op de markt komen. Dat kondigde volkswagen ceo Thomas Schäfer aan tijdens de ID.2-première in Hamburg.

Na de elektrische instapauto ID.2 voor minder dan 25.000 euro wil VW snel volgen met een nog goedkoper elektrisch model voor minder dan 20.000 euro. “Dat zou al in 2026, 2027 moeten komen, niet pas aan het eind van het decennium”, aldus Schäfer. Want zo’n elektrisch instapmodel is dringend nodig, voegde hij eraan toe.

VW werkt momenteel intensief aan een concept waarbij de prijs kan worden bereikt ondanks de hoge accukosten, zei hij. “Dat is de volgende uitdaging. Daar werken we aan.” Hoe dit geïmplementeerd kan worden, ligt echter nog volledig open. VW bekijkt momenteel verschillende opties, waaronder een gezamenlijk platform met een andere fabrikant. “Maar ik denk dat we het ook alleen kunnen,” zei Schäfer.

Het valt nog te bezien of het voertuig voor deze prijs in Europa kan worden gebouwd of dat ze moeten uitwijken naar een goedkopere locatie. Of de kleine elektrische auto ID.1 gaat heten of een andere naam krijgt, is volgens Schäfer nog niet besloten.

Geplaatst in rubriek:
Nienke Eusterbrock
Nienke Eusterbrock

Nienke Eusterbrock is redacteur bij Automotive.

Volkswagen gaat goedkope EV bouwen | Automotive Online

Volkswagen gaat goedkope EV bouwen

Volkswagen • De auto zou al in 2027 op de markt moeten komen.
Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
(Foto: Shutterstock)

Volkswagen plant een elektrische instapauto voor minder dan 20.000 euro. De auto, die ID.1 zou kunnen heten, moet uiterlijk in 2027 op de markt komen. Dat kondigde volkswagen ceo Thomas Schäfer aan tijdens de ID.2-première in Hamburg.

Na de elektrische instapauto ID.2 voor minder dan 25.000 euro wil VW snel volgen met een nog goedkoper elektrisch model voor minder dan 20.000 euro. “Dat zou al in 2026, 2027 moeten komen, niet pas aan het eind van het decennium”, aldus Schäfer. Want zo’n elektrisch instapmodel is dringend nodig, voegde hij eraan toe.

VW werkt momenteel intensief aan een concept waarbij de prijs kan worden bereikt ondanks de hoge accukosten, zei hij. “Dat is de volgende uitdaging. Daar werken we aan.” Hoe dit geïmplementeerd kan worden, ligt echter nog volledig open. VW bekijkt momenteel verschillende opties, waaronder een gezamenlijk platform met een andere fabrikant. “Maar ik denk dat we het ook alleen kunnen,” zei Schäfer.

Het valt nog te bezien of het voertuig voor deze prijs in Europa kan worden gebouwd of dat ze moeten uitwijken naar een goedkopere locatie. Of de kleine elektrische auto ID.1 gaat heten of een andere naam krijgt, is volgens Schäfer nog niet besloten.

Geplaatst in rubriek:
Nienke Eusterbrock
Nienke Eusterbrock

Nienke Eusterbrock is redacteur bij Automotive.