Eric Berkhof: ‘We gaan niet meer terug naar 500.000 auto’s per jaar’

Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden

In de huidige occasionmarkt is het volgens Berkhof ‘elke week een uitdaging’ om voor de juiste voorraadmix te zorgen. De nieuwverkopen blijven achter en gaan niet meer op het niveau komen van de 500.000 auto’s gemiddeld die tot zo’n acht jaar geleden werden verkocht. Tenzij de overheid extra stimulerende maatregelen neemt om het wagenpark te verjongen en vergroenen, denkt Berkhof. Toch krijgen ze het occasionaanbod voor elkaar. Hoe doen ze dat bij Van Mossel? En hoe kijken ze aan tegen de online verkoop van voertuigen? We vroegen het de algemeen directeur tijdens het Remarketing Event van Automobiel Management op 7 juli. Bekijk hier de video van het hele interview!

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.

Eric Berkhof: ‘We gaan niet meer terug naar 500.000 auto’s per jaar’ | Automotive Online

Eric Berkhof: ‘We gaan niet meer terug naar 500.000 auto’s per jaar’

Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden

In de huidige occasionmarkt is het volgens Berkhof ‘elke week een uitdaging’ om voor de juiste voorraadmix te zorgen. De nieuwverkopen blijven achter en gaan niet meer op het niveau komen van de 500.000 auto’s gemiddeld die tot zo’n acht jaar geleden werden verkocht. Tenzij de overheid extra stimulerende maatregelen neemt om het wagenpark te verjongen en vergroenen, denkt Berkhof. Toch krijgen ze het occasionaanbod voor elkaar. Hoe doen ze dat bij Van Mossel? En hoe kijken ze aan tegen de online verkoop van voertuigen? We vroegen het de algemeen directeur tijdens het Remarketing Event van Automobiel Management op 7 juli. Bekijk hier de video van het hele interview!

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.