Dit kan een oplossing zijn voor je bereiktwijfel
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.
Bent u al abonnee?
Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
Reacties
EP Tender met Zonneparken langs snelwegen. laden op de Zon, opslag Zonnestroom langs de snelweg.
ideale combinatie. onbeperkt overal rijden op zonnestroom.
Het maakt kennelijk niemand wat uit wat al die batterijen aan schadelijke effecten hebben ten aanzien van de life cycle, cradle to grave. Dat we met de bescheiden aantallen auto’s die we nu hebben al infrastructurele problemen constateren al evenmin. Wat is er toch fout gegaan met waterstof als energiedrager?! Dit kan net als aardolie producten centraal gefabriceerd en gedistribueerd worden. Het lijkt me zinvol hier naar te kijken. Mogelijk vervalt een belangrijk deel van het aanpassen van ons elektriciteitsnetwerk en daarmee exorbitant hoge kosten. Het voorkomt tevens dat we, als we allemaal elektrisch rijden een halve dag bij laadstations mogen wachten tot we eindelijk aan de beurt zijn. Een tankbeurt met waterstof is qua tijdsduur identiek aan die van bv benzine.