Nieuwe poll: is onderzoek van Bovag Autodealers nodig?

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Multicar

    Weer een onderzoek,volgens mij zijn deze onderzoeken zinloos.zolang autobedrijven korting geven op nieuwe auto,s deze geen reele inruilprijs geven conform de markt.Dan zal de resultaten altijd onder druk staan.goed renderende dealers 1 a 2 procent rendement.Eerst eens onderzoeken hoe de bedrijfs resultaten verbeterd moeten worden

  • Cornelis

    Het komt op mij over als actie om de actie. Dus we zitten niet stil, en weer ritsen documenten, rapporten en aanbevelingen.
    Waar waren de consultants en alwetenden jaren geleden. Die hadden, met hun vaak academische achtergrond , toch zelf echt bergen met geld kunnen verdienen ipv anderen te vertellen hoe en wat. Vraagt iemand zich wel eens af wat die miljoenen particuliere klanten vinden,die toch echt voor de bulk vd omzet zorgen, …..
    Kijk eens naar de supermarkt branche > kan je veel van leren ( nb vaak dezelfde klant die ook een auto heeft).

  • Hans

    Uit het onderzoek zal weer blijken dat evenals in voorgaand onderzoek dat er te veel dealerbedrijven zijn, en er dus weer gesaneerd moet worden.
    Echter dit kan uit een onderzoek wel blijken, maar niemand geeft zijn bedrijf zomaar op.
    door de vrije markt werking zullen de resultaten altijd onder druk blijven staan en zal het altijd moelijk zijn om een gezond rendement te maken.
    desetijds heeft het onderzoek dat Deloid en Touch heeft verricht veel stof doen opwaaien maar heeft ook niet tot marge verbetering geleid.
    Bovendien heeft de RABObank onlangs ook nog een onderzoek verricht.
    Hans Bresser van de Bovag auto’s heeft in het verleden al aangetoond waar binnen het huidige autobedrijf nog winst kansen liggen, dit was een goed verhaal en cijfermatig onderbouwt, maar als je kijkt wat er vervolgens mee gedaan wordt, nagoenoeg niets dus.
    Iedereen gaat maar op zijn eigen manier door en neemt kennelijk genoeg met een resultaat van 0.3 %
    Van uit deze gegevens denk ik dan ook dat een nieuw onderzoek geen resultaat zal opleveren.
    De branche heeft echt behoefte aan verbreding van de aktiviteiten, maar dat roepen we al jaren.
    Ik ben het vaak met Geert Vermeer eens maar in een nieuw onderzoek zie ik niet zitten.
    Beter zou zijn een model berdrijf met behulp van U.T. studenten op te zetten die aantoonbaar betere resultaten opleverd en dit verder onder de leden uitbouwen

    Hans

Nieuwe poll: is onderzoek van Bovag Autodealers nodig? | Automotive Online

Nieuwe poll: is onderzoek van Bovag Autodealers nodig?

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Multicar

    Weer een onderzoek,volgens mij zijn deze onderzoeken zinloos.zolang autobedrijven korting geven op nieuwe auto,s deze geen reele inruilprijs geven conform de markt.Dan zal de resultaten altijd onder druk staan.goed renderende dealers 1 a 2 procent rendement.Eerst eens onderzoeken hoe de bedrijfs resultaten verbeterd moeten worden

  • Cornelis

    Het komt op mij over als actie om de actie. Dus we zitten niet stil, en weer ritsen documenten, rapporten en aanbevelingen.
    Waar waren de consultants en alwetenden jaren geleden. Die hadden, met hun vaak academische achtergrond , toch zelf echt bergen met geld kunnen verdienen ipv anderen te vertellen hoe en wat. Vraagt iemand zich wel eens af wat die miljoenen particuliere klanten vinden,die toch echt voor de bulk vd omzet zorgen, …..
    Kijk eens naar de supermarkt branche > kan je veel van leren ( nb vaak dezelfde klant die ook een auto heeft).

  • Hans

    Uit het onderzoek zal weer blijken dat evenals in voorgaand onderzoek dat er te veel dealerbedrijven zijn, en er dus weer gesaneerd moet worden.
    Echter dit kan uit een onderzoek wel blijken, maar niemand geeft zijn bedrijf zomaar op.
    door de vrije markt werking zullen de resultaten altijd onder druk blijven staan en zal het altijd moelijk zijn om een gezond rendement te maken.
    desetijds heeft het onderzoek dat Deloid en Touch heeft verricht veel stof doen opwaaien maar heeft ook niet tot marge verbetering geleid.
    Bovendien heeft de RABObank onlangs ook nog een onderzoek verricht.
    Hans Bresser van de Bovag auto’s heeft in het verleden al aangetoond waar binnen het huidige autobedrijf nog winst kansen liggen, dit was een goed verhaal en cijfermatig onderbouwt, maar als je kijkt wat er vervolgens mee gedaan wordt, nagoenoeg niets dus.
    Iedereen gaat maar op zijn eigen manier door en neemt kennelijk genoeg met een resultaat van 0.3 %
    Van uit deze gegevens denk ik dan ook dat een nieuw onderzoek geen resultaat zal opleveren.
    De branche heeft echt behoefte aan verbreding van de aktiviteiten, maar dat roepen we al jaren.
    Ik ben het vaak met Geert Vermeer eens maar in een nieuw onderzoek zie ik niet zitten.
    Beter zou zijn een model berdrijf met behulp van U.T. studenten op te zetten die aantoonbaar betere resultaten opleverd en dit verder onder de leden uitbouwen

    Hans