Grenzen verleggen in Zwitserland

Met militaire precisie en principes naar je eigen onderneming, de markt en de concurrentie kijken. Dat vergroot de kans op succes en zorgt ervoor dat je je snel kunt aanpassen aan veranderende omstandigheden. Op basis van deze overtuiging coacht Patrick Walthuis, een ex-special forces-lid, gelieerd aan de Special Operations Group, ondernemers en managers in diverse branches. Hij is coach en spreker tijdens de Automotive businesstrip Arctic Experience, die in maart plaatsvindt in Zwitserland (zie kader). Zijn voornaamste doel: de deelnemers wendbaarder maken. “Door mensen uit de comfortzone te halen, trainen we de mentale wendbaarheid.

De deelnemers wordt tijdens de reis een spiegel voorgehouden.

Die wendbaarheid komt ook van pas op het business-battlefield. Je mentale gesteldheid bepaalt hoe je van iedere dag een succes maakt.” De Special Operations Group reikt met diverse trainingen militaire principes aan waarmee deelnemers leren op een andere manier naar hun omgeving te kijken. “Breng je ondernemingswereld in kaart, stap in de wereld van je concurrent en leer door zijn ogen de markt te zien.”

Alternatieve Elfstedentocht

Om het programma op een verantwoorde manier uitdagend te maken, gaat ook Toine Doreleijers mee. Hij is voorzitter van de Alternatieve Elfstedentocht en ook aangesloten bij de Special Operations Group. Hij zocht zijn verdieping in teamdynamiek in het bedrijfsleven en in de sport. “Ik probeer door de juiste vragen te stellen de deelnemers een spiegel voor te houden. Daarbij dagen we de deelnemer uit om grenzen te verleggen. Dat doen we over de hele wereld. Een paar mooie elementen daarvan krijgen de deelnemers deze reis voorgeschoteld in een mooi en uitdagend, maar voor iedereen haalbaar programma.” 

De auto vliegt (bijna)

Het Arctic Experience-programma trapt af met een bezoek aan de Salon van Genève. Een van de Nederlandse deelnemers aan de show is PAL-V, dat daar zijn vliegende auto Liberty presenteert. In 2019 verschijnen de eerste vliegende auto’s in het straat- en luchtbeeld. “We willen in Genève laten zien hoe we de wereld mobieler maken door de eerste commerciële vliegende auto ter wereld op de markt te zetten”, zegt commercieel directeur Marco van den Bosch. De vliegende auto moet geen voertuig voor de happy few worden. “Onze uiteindelijke droom is fly/driving voor iedereen toegankelijk te maken. Natuurlijk op de eerste plaats via directe verkoop, maar ook via deelconcepten, leasing en verhuur.”

Wie, wat, waar

De businesstrip Automotive Arctic Experience vindt plaats van 15-18 maart 2018. In totaal is er plaats voor twintig deelnemers: er zijn nog enkele plekken vrij. De groep verblijft tijdens de reis in hotel Chez Jan in Morgins. Daar wordt gezamenlijk ontbeten en gedineerd. Het programma omvat veel onderdelen, zoals telemarkskiën, kou- en ademhalingstrainingen, coaching- en leiderschapssessies. Reis (retourvlucht met KLM), hotel (inclusief ontbijt en diner) en genoemde activiteiten zijn bij de prijs (abonneeprijs: 1.149 euro) inbegrepen. Barrekening en niet-vermelde lunches uitgezonderd. Voor meer informatie: www.automotive-management.nl/events.

Evenementinformatie

Datum donderdag 15 mrt 00:00 - zondag 18 mrt 23:59
Locatie Morgins (Zwitserland)
Website Klik hier voor meer informatie