AA-team: Pechhulp ontwikkelt zich over de grenzen

Oliebollenspecial • “Dit jaar openen we een internationaal 00800-nummer voor Europese pechmeldingen.”
Redactie Redactie
• Laatste update:
Marry Kwekel: "We zoeken altijd naar een goede oplossing.”

De welbekende AA-team pechhulp-auto’s worden in de loop van dit jaar groen. “Zo versterken we het onderscheid met andere hulpdiensten”, stelt Marry Kwekel, eigenaar van AA-team. Dat onderscheid zit in veel meer dan alleen een nieuwe kleur.

AA-team biedt al vele jaren pechhulp en berging voor garagebedrijven en verzekeraars. “24 uur per dag kunnen de klanten van onze klanten op ons rekenen”, vertelt Marry Kwekel. Bij pechgevallen wordt eerst geprobeerd de auto weer te repareren. “We houden als norm aan dat dat binnen ongeveer een kwartier moet lukken”, vertelt Kwekel. Zo niet, dan wordt de auto naar een nabijgelegen autobedrijf getransporteerd. “We werken voor onafhankelijke autobedrijven, voor diverse garageformules en de laatste jaren ook steeds meer voor dealerketens”, vertelt Kwekel.

Dealerholdings

Dat laatste klinkt vreemd: de oem’s regelen dat toch zelf? “We zien dat dealerholdings steeds vaker meerdere merken voeren. Dan ontstaat er behoefte aan één uniform niveau van pechhulp. Je ziet ook dat dealers zich meer op occasions richten. Dan willen ze ook pechhulp bieden op een occasion van een ‘vreemd’ merk. Bij ons is dat natuurlijk geen probleem.”AA-team ontwikkelt zich op Europees niveau. Kwekel: “Al sinds 2004 bieden we via partners pechhulp voor Nederlandse automobilisten die in een van de Europese landen pech krijgen. Dat gaan we nu uitbreiden naar de buitenlandse automobilisten.” De reden is logisch: de klanten van AA-team gaan steeds meer internationaal en Marry Kwekel wil daar qua dienstverlening bij aansluiten. “Zowel de grote Nederlandse dealerholdings als garageformules ontwikkelen zich naar de ons omringende landen. Wij ontwikkelen mee, in samenwerking met internationale partners. In 2023 openen we een internationaal 00800-nummer voor Europese pechmeldingen.”

Luisterend oor

De meerwaarde van AA-team boven andere pechhulpdiensten is aanzienlijk, stelt Kwekel. “Wij zijn sterk op service gericht. Dat begint al bij de pechmelding. Dan bieden we een luisterend oor voor de gestrande automobilist. Mensen zijn toch geschrokken en willen heel even hun verhaal kwijt. Daarna komen we to the point en nemen we het gesprek over.” Daarbij zoekt AA-team altijd eerst samen met de automobilist naar een oplossing. “Als een auto na een fijne winterse boswandeling opeens niet meer wil starten zeggen we: warm de sleutel even op tussen je handen”, geeft Kwekel als voorbeeld. “Soms is dat een hele snelle oplossing voor het probleem.” De medewerkers van AA-team denken graag mee. Dus als er iemand strandt met een lekke band onder de caravan, wordt er geen nee verkocht, zoals bij veel verzekeraars wel gebeurt. “We zoeken dan altijd een oplossing, zodat die mensen, die net lekker op vakantie gaan, tóch tot tevredenheid worden geholpen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

AA-team: Pechhulp ontwikkelt zich over de grenzen | Automotive Online

AA-team: Pechhulp ontwikkelt zich over de grenzen

Oliebollenspecial • “Dit jaar openen we een internationaal 00800-nummer voor Europese pechmeldingen.”
Redactie Redactie
• Laatste update:
Marry Kwekel: "We zoeken altijd naar een goede oplossing.”

De welbekende AA-team pechhulp-auto’s worden in de loop van dit jaar groen. “Zo versterken we het onderscheid met andere hulpdiensten”, stelt Marry Kwekel, eigenaar van AA-team. Dat onderscheid zit in veel meer dan alleen een nieuwe kleur.

AA-team biedt al vele jaren pechhulp en berging voor garagebedrijven en verzekeraars. “24 uur per dag kunnen de klanten van onze klanten op ons rekenen”, vertelt Marry Kwekel. Bij pechgevallen wordt eerst geprobeerd de auto weer te repareren. “We houden als norm aan dat dat binnen ongeveer een kwartier moet lukken”, vertelt Kwekel. Zo niet, dan wordt de auto naar een nabijgelegen autobedrijf getransporteerd. “We werken voor onafhankelijke autobedrijven, voor diverse garageformules en de laatste jaren ook steeds meer voor dealerketens”, vertelt Kwekel.

Dealerholdings

Dat laatste klinkt vreemd: de oem’s regelen dat toch zelf? “We zien dat dealerholdings steeds vaker meerdere merken voeren. Dan ontstaat er behoefte aan één uniform niveau van pechhulp. Je ziet ook dat dealers zich meer op occasions richten. Dan willen ze ook pechhulp bieden op een occasion van een ‘vreemd’ merk. Bij ons is dat natuurlijk geen probleem.”AA-team ontwikkelt zich op Europees niveau. Kwekel: “Al sinds 2004 bieden we via partners pechhulp voor Nederlandse automobilisten die in een van de Europese landen pech krijgen. Dat gaan we nu uitbreiden naar de buitenlandse automobilisten.” De reden is logisch: de klanten van AA-team gaan steeds meer internationaal en Marry Kwekel wil daar qua dienstverlening bij aansluiten. “Zowel de grote Nederlandse dealerholdings als garageformules ontwikkelen zich naar de ons omringende landen. Wij ontwikkelen mee, in samenwerking met internationale partners. In 2023 openen we een internationaal 00800-nummer voor Europese pechmeldingen.”

Luisterend oor

De meerwaarde van AA-team boven andere pechhulpdiensten is aanzienlijk, stelt Kwekel. “Wij zijn sterk op service gericht. Dat begint al bij de pechmelding. Dan bieden we een luisterend oor voor de gestrande automobilist. Mensen zijn toch geschrokken en willen heel even hun verhaal kwijt. Daarna komen we to the point en nemen we het gesprek over.” Daarbij zoekt AA-team altijd eerst samen met de automobilist naar een oplossing. “Als een auto na een fijne winterse boswandeling opeens niet meer wil starten zeggen we: warm de sleutel even op tussen je handen”, geeft Kwekel als voorbeeld. “Soms is dat een hele snelle oplossing voor het probleem.” De medewerkers van AA-team denken graag mee. Dus als er iemand strandt met een lekke band onder de caravan, wordt er geen nee verkocht, zoals bij veel verzekeraars wel gebeurt. “We zoeken dan altijd een oplossing, zodat die mensen, die net lekker op vakantie gaan, tóch tot tevredenheid worden geholpen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.