TTA International: Schaarse klantcontactmomenten optimaal benutten

Oliebollenspecial • “Om klanten te interesseren voor je services en producten, is het belangrijk dat je communiceert en handelt vanuit sterke merkwaardes.”
Redactie Redactie
• Laatste update:
Mateusz Kurkowski: "Je moet zorgen dat iedereen relevant kan blijven.” (foto: TTA)

Nu er steeds minder contactmomenten met de klant zijn, is het zaak om daar het maximale uit te halen. Daarom geeft TTA International ook klantcontacttrainingen aan technici, met de overname van Het Klantenbedrijf is er belangrijke stap gezet op dit vlak.

Mateusz Kurkowski, directeur sales en business development bij TTA International, kijkt terug op een goed verlopen jaar. “We konden na alle gedoe in de coronaperiode eindelijk weer eens vol gas geven qua opleidingen en trainingen. Door te blijven focussen op kwaliteit en flexibiliteit hebben we een aantal nieuwe klanten aan ons weten te binden.” In het afgelopen jaar is met de overname van Het Klantenbedrijf een grote stap gezet. “Er zijn meerdere redenen voor deze samenwerking, maar de basis is het feit dat beide bedrijven een passie delen voor het beter maken van professionals. Onze drive is hetzelfde”, aldus Kurkowski. Verder is er flink geïnvesteerd in digitale leeroplossingen en videomogelijkheiden, van diverse studio’s opbouwen tot het aanstellen van een ‘digitaal leren specialist’ als support voor onze klanten.”

Communicatietrainingen

Vooruitkijkend naar 2023 ziet Kurkowski dat er veel winst te behalen is met betrekking tot de klantcontactmomenten. “Die zijn er steeds minder, dus je kunt je als bedrijf niet veroorloven om daar niet het maximale uit te halen”, zo zegt hij. “Dat geldt voor verkopers, die met de juiste argumenten en aanbevelingen moeten komen, maar ook voor technici. Als die communicatief wat minder goed uit de verf komen, is dat een gemiste kans. Daarom is het voor hen ook zaak om communicatietrainingen te volgen. Dan kunnen ze de klant op de juiste manier benaderen en eventueel doorsturen naar de verkopers.” Volgens Kurkowski kopen mensen tegenwoordig meer een stukje van een bedrijf/merk dan dat ze een product kopen. “De mobiliteitsbranche is een hypercompetitieve markt waarin de ontwikkelingen heel snel gaan. Om klanten te interesseren voor je services en producten, is het belangrijk dat je communiceert en handelt vanuit sterke merkwaardes. Iedereen moet weten wat ze doen, waarom ze het doen en wat het toevoegt voor hun klant.”

Constructief personeel koesteren

Een andere reden om te investeren in trainingen, is het feit dat je daarmee niet alleen nieuw talent kunt aantrekken maar ook bestaand personeel binnen kunt houden, niet geheel onbelangrijk in deze tijden van personeelsschaarste. “Het is belangrijk dat je je werknemers mogelijkheden en kansen biedt, dat je ze in staat stelt om zichzelf door te ontwikkelen en eventueel nieuwe functies binnen het bedrijf te gaan bekleden. Constructief koesteren noem ik dat”, aldus Kurkowski. “Je moet zorgen dat iedereen relevant kan blijven. En daarnaast kun je de werkdruk in toom houden door medewerkers handvatten te geven om efficiënter en effectiever te werken.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

TTA International: Schaarse klantcontactmomenten optimaal benutten | Automotive Online

TTA International: Schaarse klantcontactmomenten optimaal benutten

Oliebollenspecial • “Om klanten te interesseren voor je services en producten, is het belangrijk dat je communiceert en handelt vanuit sterke merkwaardes.”
Redactie Redactie
• Laatste update:
Mateusz Kurkowski: "Je moet zorgen dat iedereen relevant kan blijven.” (foto: TTA)

Nu er steeds minder contactmomenten met de klant zijn, is het zaak om daar het maximale uit te halen. Daarom geeft TTA International ook klantcontacttrainingen aan technici, met de overname van Het Klantenbedrijf is er belangrijke stap gezet op dit vlak.

Mateusz Kurkowski, directeur sales en business development bij TTA International, kijkt terug op een goed verlopen jaar. “We konden na alle gedoe in de coronaperiode eindelijk weer eens vol gas geven qua opleidingen en trainingen. Door te blijven focussen op kwaliteit en flexibiliteit hebben we een aantal nieuwe klanten aan ons weten te binden.” In het afgelopen jaar is met de overname van Het Klantenbedrijf een grote stap gezet. “Er zijn meerdere redenen voor deze samenwerking, maar de basis is het feit dat beide bedrijven een passie delen voor het beter maken van professionals. Onze drive is hetzelfde”, aldus Kurkowski. Verder is er flink geïnvesteerd in digitale leeroplossingen en videomogelijkheiden, van diverse studio’s opbouwen tot het aanstellen van een ‘digitaal leren specialist’ als support voor onze klanten.”

Communicatietrainingen

Vooruitkijkend naar 2023 ziet Kurkowski dat er veel winst te behalen is met betrekking tot de klantcontactmomenten. “Die zijn er steeds minder, dus je kunt je als bedrijf niet veroorloven om daar niet het maximale uit te halen”, zo zegt hij. “Dat geldt voor verkopers, die met de juiste argumenten en aanbevelingen moeten komen, maar ook voor technici. Als die communicatief wat minder goed uit de verf komen, is dat een gemiste kans. Daarom is het voor hen ook zaak om communicatietrainingen te volgen. Dan kunnen ze de klant op de juiste manier benaderen en eventueel doorsturen naar de verkopers.” Volgens Kurkowski kopen mensen tegenwoordig meer een stukje van een bedrijf/merk dan dat ze een product kopen. “De mobiliteitsbranche is een hypercompetitieve markt waarin de ontwikkelingen heel snel gaan. Om klanten te interesseren voor je services en producten, is het belangrijk dat je communiceert en handelt vanuit sterke merkwaardes. Iedereen moet weten wat ze doen, waarom ze het doen en wat het toevoegt voor hun klant.”

Constructief personeel koesteren

Een andere reden om te investeren in trainingen, is het feit dat je daarmee niet alleen nieuw talent kunt aantrekken maar ook bestaand personeel binnen kunt houden, niet geheel onbelangrijk in deze tijden van personeelsschaarste. “Het is belangrijk dat je je werknemers mogelijkheden en kansen biedt, dat je ze in staat stelt om zichzelf door te ontwikkelen en eventueel nieuwe functies binnen het bedrijf te gaan bekleden. Constructief koesteren noem ik dat”, aldus Kurkowski. “Je moet zorgen dat iedereen relevant kan blijven. En daarnaast kun je de werkdruk in toom houden door medewerkers handvatten te geven om efficiënter en effectiever te werken.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.