FinancialLease.nl: Groei door samenwerking

Oliebollenspecial • FinancialLease.nl wil het de klant zo eenvoudig mogelijk maken om online een auto te vinden.
Redactie Redactie
Iseikh Nasibdar en Kimberley van Everdingen: "Wij zijn online heel goed te vinden.” (foto: Promedia)

Laten zien wat je kan is essentieel wanneer je vraag en aanbod met elkaar wil verbinden. Je bent namelijk vrijwel nooit de enige in deze markt. Daarom is FinancialLease.nl sinds haar start in 2011 online goed zichtbaar. De online intermediair groeide de afgelopen 12 jaar uit tot marktleider in Financial Lease. En niet zonder reden.

Waar het mee begint is dat wij echt de verbindende factor zijn voor onze stakeholders: de ondernemer, het autobedrijf en de bank. Onze collega’s weten precies hoe belangrijk het is om deze drie samen te brengen om de beste deal voor alle partijen te realiseren,” vertelt Iseikh Nasibdar, Manager bij Financial Lease Partner: dé Partner voor autobedrijven bij FinancialLease.nl.

Samenwerking staat centraal

FinancialLease.nl richt zich op ondernemingen met maximaal 10 man personeel. Speciale aandacht gaat uit naar de grote groep zzp’ers (1.1 miljoen) die naar verwachting de komende jaren nóg groter gaat worden. Op het platform FinancialLease.nl staan nu ruim 90.000 auto’s uit de voorraad van ca 2.500 autobedrijven waarmee het bedrijf nauw samenwerkt. Nasibdar: “Wij zijn online heel goed te vinden, maar voor onze Partners is het net zo belangrijk dat wij ook in de showroom ondersteuning bieden.” Want op het moment dat de zakelijke klant aan de autoverkoper vraagt of die de auto van zijn keuze via Financial Lease kan gaan rijden, kan de autoverkoper meteen bellen met zijn Relatiemanager bij FinancialLease.nl. In de meeste gevallen weet de klant al direct na de proefrit of de aanvraag goedgekeurd is.

Proactieve benadering

Kimberley van Everdingen is verantwoordelijk voor de online marketing en stelt: “We zijn online precies op het juiste moment aanwezig.” Zij vertelt dat FinancialLease.nl voortdurend bezig is om de klant te leren kennen. “We willen weten wat de klant online doet, waar die naar op zoek is en waar de behoefte ligt, zodat wij hier slim op kunnen inspelen en de klantreis nóg beter kunnen inrichten.” FinancialLease.nl wil het de klant zo eenvoudig mogelijk maken om online een auto te vinden en deze te financieren. “Daarbij is het belangrijk om hen zo goed mogelijk te informeren over de mogelijkheden voor hun onderneming. Alleen dan vinden ze de oplossing die het beste bij hen past!”

Groei in de toekomst

Dat de focus op samenwerken loont, merken de autobedrijven. “Wij brengen leveren klanten aan het autobedrijf en dat biedt mogelijkheden.” Deze succesfactor werd ook opgemerkt door investeringsmaatschappij Egeria, die begin 2022 het meerderheidsaandeel in het bedrijf overnam. “Dit vertrouwen biedt nog meer mogelijkheden om op korte termijn verder te bouwen aan de ideale klantomgeving voor onze klanten. Als bedrijf kunnen we onze groeiambities daardoor nog sneller verwezenlijken,” aldus Van Everdingen. Zo lanceert FinancialLease.nl binnenkort een mobiele applicatie voor haar klanten. “Het zit nu nog in de pilotfase, maar een app past binnen ons streven om het de klant zo eenvoudig mogelijk te maken en hen in de ‘drivers seat’ te plaatsen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@mobilitymedia.nl, of bel 020-5800974.