New Vision Groep: ‘Het is de vent in de tent’

Oliebollenspecial • “We leveren een administratiesysteem dat raad weet met alle aspecten van de automotive.”
Redactie Redactie
• Laatste update:
Gregor Kruijssen: "New Vision Data Reports geeft toegang tot alle cijfers.” (foto: Promedia)

De fysieke afstand tussen klant en autodealer wordt steeds groter. Het aantal showroombezoeken per verkochte auto daalt enorm, snelheid en persoonlijke interesse staan daarom centraal. Gregor Kruijssen: “Met de laatste ontwikkeling in autodealerland van dealer naar agent, is de persoonlijke relatie nog belangrijker.”

Die relatie vertaalt zich volgens Kruijssen direct in het bedrijfsrendement. “Een onderwerp waar wij dagelijks mee bezig zijn. Al jaren vervaagt de merkentrouw. Met de nieuwe agentuurregeling komt ook de persoonlijke relatie onder de druk te staan, de autodealer van weleer wordt nu een afleverstation. Zorg daarom dat jij het gezicht bent van je merken en je wél de binding hebt met de klant. Het totale verkoopvolume van de nieuwe auto’s in Nederland stijgt naar verwachting niet meer, waar wel winst valt te behalen is in de verkoop van gebruikte auto’s en in de werkplaats. We hebben te maken met een langere levensduur van auto’s en met langere onderhoudsintervallen. Om de werkplaatsvulling te handhaven moeten er dus meer auto’s verkocht worden door een autobedrijf”, aldus Kruijssen.

Bedreigingen

Bovendien vindt er momenteel de omschakeling plaats naar elektrische voertuigen. Ook daar moet er een gestage orderstroom zijn. Kruijssen: “Momenteel is de orderintake nog goed. Toch loopt het totale aantal nieuwe voertuigregistraties terug. We hadden eerst een markt van 500.000 auto’s, die daalde naar 450.000 en nu is het zelfs 350.000. Dat is puur omzetverlies, wat op de één of andere manier gecompenseerd moet worden. Voor ons als accountant hebben we dan nog de bedreiging van de clustering. Er zijn steeds minder partijen, minder familiebedrijven, dus minder volume in de markt om gebruik te maken van onze dienstverlening.”

Niet administreren maar acquireren

“Wij vinden dat het verkopen van auto’s een feest moet zijn. Voor de koper én de verkoper. Beetje jammer als je iedere verkochte auto moet vieren met een paar uur administratie. En daar spelen we bij New Vision op in. We leveren een administratiesysteem dat raad weet met alle aspecten van de automotive branche. We zijn al bijna 30 jaar actief als adviseur en accountant voor garagebedrijven, dealers, tank/servicestations en schadebedrijven. Onze missie is om automotive-ondernemers financieel en zakelijk te ontzorgen. Met New Vision Data Reports krijg je eenvoudig toegang tot de totale cijfers. Je krijgt ook de mogelijkheid om per merk of per vestiging rapportages te maken en cijfers in te zien. Zo neemt onze software je een boel uitzoekwerk uit handen. Het scheelt heel veel tijd en de vrijgekomen uren kunnen besteed worden aan klantencontact en acquisitie. Want daar draait het om als je een goed bedrijfsrendement wilt realiseren. New Vision helpt daarbij!”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Meer lezen over New Vision Groep

New Vision Groep: ‘Het is de vent in de tent’ | Automotive Online

New Vision Groep: ‘Het is de vent in de tent’

Oliebollenspecial • “We leveren een administratiesysteem dat raad weet met alle aspecten van de automotive.”
Redactie Redactie
• Laatste update:
Gregor Kruijssen: "New Vision Data Reports geeft toegang tot alle cijfers.” (foto: Promedia)

De fysieke afstand tussen klant en autodealer wordt steeds groter. Het aantal showroombezoeken per verkochte auto daalt enorm, snelheid en persoonlijke interesse staan daarom centraal. Gregor Kruijssen: “Met de laatste ontwikkeling in autodealerland van dealer naar agent, is de persoonlijke relatie nog belangrijker.”

Die relatie vertaalt zich volgens Kruijssen direct in het bedrijfsrendement. “Een onderwerp waar wij dagelijks mee bezig zijn. Al jaren vervaagt de merkentrouw. Met de nieuwe agentuurregeling komt ook de persoonlijke relatie onder de druk te staan, de autodealer van weleer wordt nu een afleverstation. Zorg daarom dat jij het gezicht bent van je merken en je wél de binding hebt met de klant. Het totale verkoopvolume van de nieuwe auto’s in Nederland stijgt naar verwachting niet meer, waar wel winst valt te behalen is in de verkoop van gebruikte auto’s en in de werkplaats. We hebben te maken met een langere levensduur van auto’s en met langere onderhoudsintervallen. Om de werkplaatsvulling te handhaven moeten er dus meer auto’s verkocht worden door een autobedrijf”, aldus Kruijssen.

Bedreigingen

Bovendien vindt er momenteel de omschakeling plaats naar elektrische voertuigen. Ook daar moet er een gestage orderstroom zijn. Kruijssen: “Momenteel is de orderintake nog goed. Toch loopt het totale aantal nieuwe voertuigregistraties terug. We hadden eerst een markt van 500.000 auto’s, die daalde naar 450.000 en nu is het zelfs 350.000. Dat is puur omzetverlies, wat op de één of andere manier gecompenseerd moet worden. Voor ons als accountant hebben we dan nog de bedreiging van de clustering. Er zijn steeds minder partijen, minder familiebedrijven, dus minder volume in de markt om gebruik te maken van onze dienstverlening.”

Niet administreren maar acquireren

“Wij vinden dat het verkopen van auto’s een feest moet zijn. Voor de koper én de verkoper. Beetje jammer als je iedere verkochte auto moet vieren met een paar uur administratie. En daar spelen we bij New Vision op in. We leveren een administratiesysteem dat raad weet met alle aspecten van de automotive branche. We zijn al bijna 30 jaar actief als adviseur en accountant voor garagebedrijven, dealers, tank/servicestations en schadebedrijven. Onze missie is om automotive-ondernemers financieel en zakelijk te ontzorgen. Met New Vision Data Reports krijg je eenvoudig toegang tot de totale cijfers. Je krijgt ook de mogelijkheid om per merk of per vestiging rapportages te maken en cijfers in te zien. Zo neemt onze software je een boel uitzoekwerk uit handen. Het scheelt heel veel tijd en de vrijgekomen uren kunnen besteed worden aan klantencontact en acquisitie. Want daar draait het om als je een goed bedrijfsrendement wilt realiseren. New Vision helpt daarbij!”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Meer lezen over New Vision Groep