Persoonlijke touch met pechhulp van Pechonderwegservice.nl

Oliebollenspecial • Een van de diensten van Kooijman Automotive is 24/7 Europa pechhulp.
Redactie Redactie
• Laatste update:
Robin en Cristel Kooijman: "Klantmobiliteit ondersteunen versterkt de relatie."

Kooijman Automotive biedt al jaren verscheidene diensten aan voor de autobranche. In tegenstelling tot een garageformule met allerlei verplichtingen en eisen, biedt het bedrijf ondernemers een toegankelijk pallet aan diensten met ruimte om op eigen wijze te ondernemen.

Een van de diensten van Kooijman Automotive is 24/7 Europa pechhulp. Sinds 2015 biedt Kooijman Automotive met Pechonderwegservice.nl deze service, met een eigen alarmcentrale. Vooral de wijze waarop men te werk gaat is bijzonder. “Wij onderscheiden ons met persoonlijke aandacht”, aldus Cristel Kooijman. “Bij pech behouden wij het contact met de klant tot het moment dat de klant veilig thuis is gekomen”. Daarnaast zorgt men ervoor dat de garagist een goede terugkoppeling ontvangt met betrekking tot de gestelde diagnose. Dit voorkomt onnodige diagnosekosten als de defecte auto is afgeleverd bij de eigen garage. Met deze aanpak bedient het bedrijf landelijk uiteenlopende partijen, van dorpsgarages tot en met het Eurorepar label van Stellantis.

De mobiliteitsservice is een mooie omzetbrenger. “Doordat wij defecte, niet reparabele auto’s, doorbrengen naar de eigen garage behoud je reparatie en eventuele garantiekosten in eigen werkplaats”, aldus Robin Kooijman. “Met een registratie van mobiliteitsservice en de verplichting van jaarlijks auto-onderhoud bij het aangesloten autobedrijf zorg je voor het continueren van klanttevredenheid, klantbehoud én omzet in de werkplaats. Zeker niet onbelangrijk nu elektrificatie voor minder onderhoud gaat zorgen. Met administratieve ondersteuning kan er eenvoudig contact opgenomen worden met de eigen klant wanneer de registratie van mobiliteitsservice verloopt. Zo houd je de klant bij je.”

Geschoolde medewerkers

Een ander aspect waarop Pechonderwegservice.nl zich onderscheidt, is het eigen klantcontactcentrum met technisch geschoolde medewerkers. “Doordat wij goed luisteren naar de klant kunnen we adequaat werken. Dit scheelt onnodige wachttijd en onnodig uitrijden”, aldus Robin Kooijman. “Direct een berger uitsturen is niet altijd de beste remedie. Dit omdat een inkomend telefoontje lang niet altijd pech betekent. Veel mensen nemen niet de moeite om het instructieboekje van de auto te lezen. Bij een vermoeden van pech of problemen bellen ze direct voor hulp terwijl veel problemen eenvoudig zijn op te lossen door een goed advies. Kostenbesparing voor alle partijen maakt zo dat een berger niet voor niets uitrijdt en wij de service van Pechonderwegservice.nl ook in 2023 voor de introductieprijs van 49,95 euro uit 2015 kunnen uitvoeren”, aldus Robin Kooijman.

Fietspechhulp

Wat helemaal bijzonder is aan de pechhulp van Kooijman Automotive, is dat klanten vanaf 2023 kunnen kiezen voor autopechhulp in combinatie met fietspechhulp. “Fietspechhulp maakt mobiliteit compleet. De klant komt thuis en de fiets komt bij de plaatselijke fietsenmaker”, aldus Robin Kooijman. “Vaker contact met je klant waarbij je in samenwerking met Kooijman Automotive en lokale ondernemers je klantrelatie behoudt en versterkt. Daar gaat het in de nabije toekomst nog meer om: klanttevredenheid.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@mobilitymedia.nl, of bel 020-5800974.