AA-team richt zich vooral op autobedrijven en leasemaatschappijen

Onze marktpositie hebben we zelf opgebouwd

Malak Bachri Malak Bachri
Het AA-team heeft een professionele bezetting op de alarmcentrale in Hellevoetsluis. Bron: AA-team

De pechhulpmarkt was zo goed als verdeeld, met de alarmcentrales van de verzekeraars en de ANWB, toen Marry Kwekel besloot tot het oprichten van een pechhulpdienst. “Wij moesten dus een andere aanpak kiezen en dat deden we met het betalen voor het gebruik en met de variant PechhulpSpaarPlan”, vertelt Kwekel, die al van jongs af aan wist dat hij iets in de autobranche wilde gaan doen. Op zijn negende werkte hij al bij een benzinepomp, op zijn 23ste startte hij een garage- en takelbedrijf en op zijn 48ste kwam AA-Team: een professionele pechhulporganisatie die samenwerkt met andere ondernemers. “We hebben nu ruim 130.000 kentekens in ons bestand van autobestuurders, die bij ons aangesloten zijn.” 

Het AA-team richt zich vooral op autobedrijven en leasemaatschappijen, maar biedt ook de AA-mobiel pechhulp aan, speciaal bestemd voor tussenpersonen, particulieren en zzp’ers. AA Team heeft een professionele bezetting (24/7) en een uitgebreid netwerk van van assistentieverleners in veertig landen in Europa. “Ons laatste wapenfeit – met drie andere partners – wordt het realiseren van de tankapp. Je kunt er via je mobiel mee betalen en- waarschuwt ook nog dat je de juiste brandstof tankt”, vertelt Kwekel. Hij verwacht dat de pechhulpmarkt uiteindelijk als volgt wordt verdeeld: 30% in abonnementsvorm, 30 procent voor autoclubs, 30 procent voor de verzekeraars, 30 procent voor de ondernemers en 10 procent overig. “Als we die verdeling kunnen realiseren en we ook onze internationale groei-ambities kunnen waarmaken, dan hebben we met het AA-team bereikt wat ik mij ooit als doel gesteld had.”