Polestar kiest voor een online klantbenadering en is klaar voor de leasemarkt

‘Digital first, human always’

Malak Bachri Malak Bachri
Thomas van Garderen: “Wij richten ons op mensen die aansprekend design, performance en duurzaamheid belangrijk vinden.” (Bron:Polestar)

In Nederland telt de Polestar organisatie inmiddels vijf vestigingen, in Amsterdam, Beesd, Den Haag, Eindhoven en Rotterdam. Een organisatie die wordt ondersteund door een uitgekiende online presentatie en verkoop. Online is tenslotte de toekomst, dus Polestar loopt hierin voorop onder de slogan ‘Digital first, human always’.

Ondanks de digitalisering staat de ‘customer experience’ dus bovenaan het Polestar-lijstje. Dat kan ook niet anders want het merk is ambitieus. Thomas van Garderen: “In 2022 zullen we volop onze Polestar 2 elektrische performance-fastback leveren, waarvan we wereldwijd al zo’n 55.000 eenheden hebben verkocht. In Nederland zijn er ongeveer 7.000 Polestars geregistreerd. En na de wereldwijde lancering in oktober zullen we beginnen met de verkoop van de nieuwe Polestar 3, een luxe elektrische 5-zits suv met een aerodynamisch design. Dan komt eind 2023 de Polestar 4, eind 2024 de 5, die al te zien was op Goodwood. Kortom, Polestar introduceert ieder jaar een nieuw model. Behalve op onze vestigingen bieden we onze klanten ook de mogelijkheid om met Polestar kennis te maken doordat we door het hele land ‘test drive events’ organiseren. Op verschillende locaties worden evenementen georganiseerd waar klanten kunnen kijken, voelen, ruiken en proefrijden nadat ze zich online hiervoor hebben aangemeld”, aldus Van Garderen. “Naast design en performance zijn wij zeer gemotiveerd op het gebied van duurzaamheid. Ons streven is om in 2030 een klimaatneutrale auto te produceren.”

Lease

Blijft over de vraag op wie Polestar zich richt. “Wij richten ons op mensen die aansprekend design, performance en duurzaamheid belangrijk vinden bij de keuze voor hun auto. We zien dat we daarmee veel leaserijders aanspreken. Daarnaast is er vanuit ons gespecialiseerde fleet team continue aandacht voor leasemaatschappijen en corporate werkgevers. We krijgen momenteel erg veel waardering uit de markt te horen. Polestar 2 heeft een minimalistisch en daarmee tijdloos design en het is de eerste auto ter wereld waar Google Apps & Services is ingebouwd. Dat betekent dat bijvoorbeeld Google Maps en Google Assistent beschikbaar zijn op het scherm in de auto. Het is daardoor ook geen uitgesproken concurrent voor een ander elektrisch merk of model, het design en de up-to-date digitale features maakt de auto waardevast. Dat is naast duurzaamheid een belangrijk aankoopargument van de leasemaatschappijen. Een ander voordeel is dat Polestar 2 regelmatig een over-the-air software-update krijgt, waardoor de laatste stand van de techniek is gewaarborgd. Regulier onderhoud kan bovendien plaatsvinden bij 96 Polestar gecertificeerde Service Points waarbij we gebruik maken van het netwerk van Volvo.” Van Garderen somt nog even de belangrijkste zaken op: “Indrukwekkende rijprestaties, hightech en minimalistisch design, actieradius tot 540 kilometer (WLTP), bij een fast charger in 35 minuten weer tot 80 procent opgeladen en een gunstige bijtelling van 16 procent.” Kortom: Polestar is anno 2022 volledig klaar voor de leasemarkt en de toekomst.