Google biedt kosteloos workshops in online marketing aan voor ondernemers in de mobiliteitsbranche

Steven Don Steven Don
• Laatste update:
Wouter van Kuilenburg: ‘’Met kleine aanpassingen op mijn website realiseerde ik al snel betere resultaten en waardevolle inzichten’’

Google biedt daarom vanaf 29 september t/m 14 oktober in samenwerking met brancheorganisatie BOVAG speciale online workshops, masterclasses en coachingsessies aan voor ondernemers die werkzaam zijn in de mobiliteitsbranche. Tijdens de workshops kun je de juiste vaardigheden leren om je bedrijf online nog beter op de kaart te zetten. Zo komen onder meer het creëren van social media content en het vergroten van online vindbaarheid en zichtbaarheid aan de orde. Bekijk hier het gehele aanbod en volg net als Wouter van Kuilenburg (Bosch car service van Kuilenburg) diverse workshops en coaching bij de Google Digitale Werkplaats.

Martijn Bertisen, country manager Google Nederland: ‘Een jaar geleden hebben we de belofte gedaan om voor eind 2021 een half miljoen Nederlandse bedrijven en individuen te helpen met trainingen, producten en diensten. Om ondernemers te helpen, hebben we de afgelopen periode al vele nieuwe productfuncties geïntroduceerd, maar ook speciale trainingen voor ondernemers in bepaalde sectoren. Daar voegen we nu trainingen specifiek voor de mobiliteitsbranche aan toe. We willen hiermee ondernemers stimuleren in hun economisch potentieel en helpen om in het huidige ondernemersklimaat succesvol te zijn.’

Renate Weggemans van BOVAG: “De weg die de klant aflegt naar de aankoop van een nieuwe of gebruikte auto, fiets of caravan vindt al een groot aantal jaren bijna volledig online plaats. Het enige dat nog ontbrak was het online aangaan van de overeenkomst, de feitelijke transactie, maar dit is door corona in een stroomversnelling gebracht. Er is inmiddels bijna geen fietsondernemers meer die nog geen ‘winkelmandje’ op zijn website heeft. De ontwikkelingen gaan snel, ook in het deel van de klantreis dat al jaren online gaat. Ging het in Bedrijfsprofiel op Google in het begin om de openingstijden van je bedrijf, vandaag kun je via je online bedrijfsprofiel contact onderhouden met je klanten en bepalen de klantreviews mede of iemand jouw bedrijf wel of niet on- of offline bezoekt. BOVAG wil de aangesloten ondernemers zo goed mogelijk ondersteunen bij mogelijkheden die Google biedt voor hun ondernemerschap en doet dit graag samen met Google via hun trainingsaanbod van de Google Digitale Werkplaats.’ 

Ook je online vindbaarheid en zichtbaarheid verbeteren? Meld je dan hier kosteloos aan voor een van de online sessies. Wacht niet te lang, want deze sessies worden alleen aangeboden tussen 29 september en 14 oktober.