Gaspedaal verandert businessmodel, autobedrijven mogen adverteren
Gaspedaal, dat al jaren in een juridisch steekspel is verwikkeld met Autotrack, is onderdeel van De Telegraaf.
Tot vandaag linkte Gaspedaal.nl door naar de occasionportals waarop de auto geadverteerd wordt, nu worden ze ook direct naar het autobedrijf zelf gestuurd. Rogier Smulders, key accountmanager bij Gaspedaal.nl: “De consument kan kiezen of ze naar de occasionsite doorklikken of direct naar de aanbieder van de auto gaan. Beide opties zijn mogelijk. Bedrijven kunnen zelf de cijfers in de gaten houden.”
Gaspedaal startte eerder al een pilot met Koops Furness en daarna zijn ook Broekhuis, Vaartland, Bangarage en Nieuweautokopen.nl gestart met het nieuwe afrekenmodel. Smulders: “Uit de eerste gesprekken die we met bedrijven hebben gehouden blijkt dat de markt toe is aan een nieuw afrekenmodel. We spelen hiermee in op de vraag vanuit dealerbedrijven. Tot nu toe moest overal op basis van abonnementen geadverteerd worden.”