Automotive 7: Consument slaat munt uit eigen data

Redactie Redactie
• Laatste update:

Big data vormen een steeds belangrijker onderdeel van het verdienmodel van bedrijven, maar de consumenten die uiteindelijk eigenaar van die data zijn, zagen voor de verkoop van hun profielgegevens zelf nooit een stuiver terug. Dankzij diverse online initiatieven zal dit in de nabije toekomst veranderen: consumenten zullen steeds vaker zelf willen verdienen aan het verhuren van hun profiel. In Automotive 7 gaan we hier uitgebreid op in.

Verder staan we in nummer 7 stil bij het eerste halfjaar, in het dossier Cijfers en Trends. Het waren wederom roerige maanden, waarbij diverse sectoren hun omzetten zagen dalen, maar er zijn ook veel kansen verzilverd. Bijvoorbeeld op het gebied van privélease en autodelen. Uiteraard kijken we voorzichtig over de schutting van het tweede halfjaar.

Verder in Automotive 7:

  • Een analyse van de prijsstelling van verschillende generaties VW Golf;
  • Een interview met Geerlof Stam, die onlangs de Opel-tak uit het familiebedrijf kocht;
  • Sfeerimpressies van het afgelopen Schadeseminar en Golf Event;
  • Columns van Hans Adriani en Arjen de Jong;
  • Een inkijkje in de pitstopstrategie van de Volvo-werkplaats;
  • De opkomst van revisiedelen;
  • Marktplaats gaat in auto-onderdelen;
  • Steven van Eijck over de gepakte en gemiste kansen in Autobrief 2;
  • Theo Middelbeek over de Amerikaanse droom.


Automotive Werkplaats

Naast het management katern is ook de Automotive Werkplaats via deze link te lezen. Werkplaats duikt deze maand in de schadeherstelbranche en brengt de scheiding tussen cosmetische en complexe schades in kaart. Verder in het Dossier schadeherstel een verslag van de kennisavond van opleidingsinstituut VOC en een bezoek aan de werkplaats van Bekkers Autoschade in Eindhoven. De sleutelvriendelijkheid van de Volkswagen Passat wordt onderzocht in ‘Op de brug’ en columnist Luc van Bussel wil van zijn dealer af. 

Automotive 7 verschijnt vrijdag en is voor abonnees hier al te lezen.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Automotive 7: Consument slaat munt uit eigen data | Automotive Online

Automotive 7: Consument slaat munt uit eigen data

Redactie Redactie
• Laatste update:

Big data vormen een steeds belangrijker onderdeel van het verdienmodel van bedrijven, maar de consumenten die uiteindelijk eigenaar van die data zijn, zagen voor de verkoop van hun profielgegevens zelf nooit een stuiver terug. Dankzij diverse online initiatieven zal dit in de nabije toekomst veranderen: consumenten zullen steeds vaker zelf willen verdienen aan het verhuren van hun profiel. In Automotive 7 gaan we hier uitgebreid op in.

Verder staan we in nummer 7 stil bij het eerste halfjaar, in het dossier Cijfers en Trends. Het waren wederom roerige maanden, waarbij diverse sectoren hun omzetten zagen dalen, maar er zijn ook veel kansen verzilverd. Bijvoorbeeld op het gebied van privélease en autodelen. Uiteraard kijken we voorzichtig over de schutting van het tweede halfjaar.

Verder in Automotive 7:

  • Een analyse van de prijsstelling van verschillende generaties VW Golf;
  • Een interview met Geerlof Stam, die onlangs de Opel-tak uit het familiebedrijf kocht;
  • Sfeerimpressies van het afgelopen Schadeseminar en Golf Event;
  • Columns van Hans Adriani en Arjen de Jong;
  • Een inkijkje in de pitstopstrategie van de Volvo-werkplaats;
  • De opkomst van revisiedelen;
  • Marktplaats gaat in auto-onderdelen;
  • Steven van Eijck over de gepakte en gemiste kansen in Autobrief 2;
  • Theo Middelbeek over de Amerikaanse droom.


Automotive Werkplaats

Naast het management katern is ook de Automotive Werkplaats via deze link te lezen. Werkplaats duikt deze maand in de schadeherstelbranche en brengt de scheiding tussen cosmetische en complexe schades in kaart. Verder in het Dossier schadeherstel een verslag van de kennisavond van opleidingsinstituut VOC en een bezoek aan de werkplaats van Bekkers Autoschade in Eindhoven. De sleutelvriendelijkheid van de Volkswagen Passat wordt onderzocht in ‘Op de brug’ en columnist Luc van Bussel wil van zijn dealer af. 

Automotive 7 verschijnt vrijdag en is voor abonnees hier al te lezen.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.