Schoonhoven weg bij Schadegarant

Johan Schoonhoven Johan Schoonhoven
• Laatste update:

“Schoonhoven heeft besloten om zijn dienstverband na 18 jaar te beëindigen en iets anders te gaan doen”, zo meldt de stichting. De stap is opvallend omdat Schadegarant bezig is met een herpositionering.

Johan Schoonhoven is sinds 1997 in dienst bij Schadegarant en Glasgarant, twee stichtingen die namens een tiental verzekeraars een netwerk van (ruit)schadespecialisten onderhouden.

“Onder leiding van Johan Schoonhoven is Schadegarant en Glasgarant uitgegroeid tot een belangrijke partij op de autoschadeherstelmarkt”, zo meldt het bestuur in een persbericht. “Het bestuur van Schadegarant en Glasgarant respecteert zijn besluit en dankt Johan voor zijn inspanningen de afgelopen jaren.”

Onder leiding van Schoonhoven maakte de stichting grote stappen met Experate, een systeem waarmee de prestaties van schadeherstellers worden getoetst. Hoe hoger de totale performance, hoe hoger de ranking en hoe meer schades er worden gestuurd. Ook werd Glasgarant in de markt, het ruitschadebroertje van Schadegarant.

Schoonhoven zocht regelmatig de discussie met de herstelbedrijven, bijvoorbeeld door een accountantsverklaring te eisen waarin staat dat andere klanten met een lager volume geen hogere korting kunnen krijgen dan Schadegarant. Hij kreeg ook wat tegenslagen te verwerken: zo besloot Aegon uit het netwerk te stappen om zelf een soortgelijk sturingsmodel op te tuigen. Aan de andere kant kwamen er ook enkele kleinere verzekeraars bij.
Schadegarant controleert momenteel veruit de grootste schadestroom, zo blijkt uit een analyse van Automotive op de autoverzekeringsmarkt.

Er vinden al gesprekken plaats met mogelijke opvolgers, aldus Schadegarant.

Geplaatst in rubriek:
Johan Schoonhoven
Johan Schoonhoven

Schoonhoven is oud-directeur van Schadegarant, een stichting die namens meerdere  verzekeraars een netwerk van schadeherstelbedrijven onderhoudt. Tegenwoordig is Schoonhoven zelfstandig adviseur en columnist bij Automotive.

Schoonhoven weg bij Schadegarant | Automotive Online

Schoonhoven weg bij Schadegarant

Johan Schoonhoven Johan Schoonhoven
• Laatste update:

“Schoonhoven heeft besloten om zijn dienstverband na 18 jaar te beëindigen en iets anders te gaan doen”, zo meldt de stichting. De stap is opvallend omdat Schadegarant bezig is met een herpositionering.

Johan Schoonhoven is sinds 1997 in dienst bij Schadegarant en Glasgarant, twee stichtingen die namens een tiental verzekeraars een netwerk van (ruit)schadespecialisten onderhouden.

“Onder leiding van Johan Schoonhoven is Schadegarant en Glasgarant uitgegroeid tot een belangrijke partij op de autoschadeherstelmarkt”, zo meldt het bestuur in een persbericht. “Het bestuur van Schadegarant en Glasgarant respecteert zijn besluit en dankt Johan voor zijn inspanningen de afgelopen jaren.”

Onder leiding van Schoonhoven maakte de stichting grote stappen met Experate, een systeem waarmee de prestaties van schadeherstellers worden getoetst. Hoe hoger de totale performance, hoe hoger de ranking en hoe meer schades er worden gestuurd. Ook werd Glasgarant in de markt, het ruitschadebroertje van Schadegarant.

Schoonhoven zocht regelmatig de discussie met de herstelbedrijven, bijvoorbeeld door een accountantsverklaring te eisen waarin staat dat andere klanten met een lager volume geen hogere korting kunnen krijgen dan Schadegarant. Hij kreeg ook wat tegenslagen te verwerken: zo besloot Aegon uit het netwerk te stappen om zelf een soortgelijk sturingsmodel op te tuigen. Aan de andere kant kwamen er ook enkele kleinere verzekeraars bij.
Schadegarant controleert momenteel veruit de grootste schadestroom, zo blijkt uit een analyse van Automotive op de autoverzekeringsmarkt.

Er vinden al gesprekken plaats met mogelijke opvolgers, aldus Schadegarant.

Geplaatst in rubriek:
Johan Schoonhoven
Johan Schoonhoven

Schoonhoven is oud-directeur van Schadegarant, een stichting die namens meerdere  verzekeraars een netwerk van schadeherstelbedrijven onderhoudt. Tegenwoordig is Schoonhoven zelfstandig adviseur en columnist bij Automotive.