Alwaysbemobile: omzet vrijwel gelijk, minder winst

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat vertelt ceo Patrick Ledegang aan Automotive.

“Wij zijn tevreden dat we de omzet vast hebben weten te houden, zeker omdat in 2013 het wisselseizoen laat op gang kwam en er door zakelijke rijders minder banden zijn aangeschaft. Dat is gecompenseerd onder meer door de truckactiviteiten en onderhoudsomzet, daar zien we groei. Dat sterkt ons in ons voornemem om meer nadruk te leggen op onderhoud”, aldus Ledegang.

Vertekend winstbeeld
Dit jaar is het bandenseizoen beter van start gegaan. “Wij zien een aanzienlijke stijging in de bandenverkoop in de zakelijke markt en dat blijft toch onze belangrijkste omzetgroep. Aan de particuliere kant blijft ook de online omzet groeien.”

De winstdaling kwam voor een groot deel op conto van eenmalige lasten, zoals het vertrek van Luc van Bussel en enkele commissarissen. “Maar ook hebben we onze investeringen in de systemen voor autoschadeherstel afgeboekt (daar is het bedrijf mee gestopt, red). Daardoor is er een wat vertekend winstbeeld”, stelt Ledegang. Het bedrijfsresultaat voor afschrijvingen daalde naar 2,9 miljoen euro (-24%).

Dit jaar denkt Ledegang de winst weer op het niveau van 2012 te krijgen. De toenemende online verkoop van banden en daarbij horende prijsdruk, maakt dat lastig maar niet onmogelijk. “Wij houden vast aan onze strategie waarbij we toegevoegde waarde leveren en we denken dat we onze klanten daarvan kunnen overtuigen. Wij worden zeker geen prijsvechter.”

De winst wordt toegevoegd aan de reserves.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Alwaysbemobile: omzet vrijwel gelijk, minder winst | Automotive Online

Alwaysbemobile: omzet vrijwel gelijk, minder winst

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat vertelt ceo Patrick Ledegang aan Automotive.

“Wij zijn tevreden dat we de omzet vast hebben weten te houden, zeker omdat in 2013 het wisselseizoen laat op gang kwam en er door zakelijke rijders minder banden zijn aangeschaft. Dat is gecompenseerd onder meer door de truckactiviteiten en onderhoudsomzet, daar zien we groei. Dat sterkt ons in ons voornemem om meer nadruk te leggen op onderhoud”, aldus Ledegang.

Vertekend winstbeeld
Dit jaar is het bandenseizoen beter van start gegaan. “Wij zien een aanzienlijke stijging in de bandenverkoop in de zakelijke markt en dat blijft toch onze belangrijkste omzetgroep. Aan de particuliere kant blijft ook de online omzet groeien.”

De winstdaling kwam voor een groot deel op conto van eenmalige lasten, zoals het vertrek van Luc van Bussel en enkele commissarissen. “Maar ook hebben we onze investeringen in de systemen voor autoschadeherstel afgeboekt (daar is het bedrijf mee gestopt, red). Daardoor is er een wat vertekend winstbeeld”, stelt Ledegang. Het bedrijfsresultaat voor afschrijvingen daalde naar 2,9 miljoen euro (-24%).

Dit jaar denkt Ledegang de winst weer op het niveau van 2012 te krijgen. De toenemende online verkoop van banden en daarbij horende prijsdruk, maakt dat lastig maar niet onmogelijk. “Wij houden vast aan onze strategie waarbij we toegevoegde waarde leveren en we denken dat we onze klanten daarvan kunnen overtuigen. Wij worden zeker geen prijsvechter.”

De winst wordt toegevoegd aan de reserves.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.