Acea dringt bij EC aan op duidelijkheid nieuwe emissietest

Redactie Redactie
• Laatste update:

Acea wil dat Brussel uiterlijk in juli van dit jaar met een set richtlijnen voor de nieuwe test komt. Autofabrikanten hebben deze informatie nodig zodat ze het ontwerp van hun nieuwe auto’s hierop af kunnen stemmen.

Hap-snap-aanpak
De nieuwe uitstoottest moet in september 2017 worden geïmplementeerd. “We maken ons zorgen over de hap-snap-aanpak van de Commissie in het opstellen van een voorstel. Dit is geen slimme beleidsvoering”, meldt Acea-secretaris Erik Jonnaert in een persbericht. “We hebben vooraf duidelijkheid nodig zodat we de ontwikkeling en het ontwerp van voertuigen kunnen afstemmen op de nieuwe eisen.” 

Uit onderzoek van TNO blijkt dat werkelijk verbruik gemiddeld 23 procent hoger ligt dan uit de fabriekstests blijkt.  

Acea dringt bij EC aan op duidelijkheid nieuwe emissietest | Automotive Online

Acea dringt bij EC aan op duidelijkheid nieuwe emissietest

Redactie Redactie
• Laatste update:

Acea wil dat Brussel uiterlijk in juli van dit jaar met een set richtlijnen voor de nieuwe test komt. Autofabrikanten hebben deze informatie nodig zodat ze het ontwerp van hun nieuwe auto’s hierop af kunnen stemmen.

Hap-snap-aanpak
De nieuwe uitstoottest moet in september 2017 worden geïmplementeerd. “We maken ons zorgen over de hap-snap-aanpak van de Commissie in het opstellen van een voorstel. Dit is geen slimme beleidsvoering”, meldt Acea-secretaris Erik Jonnaert in een persbericht. “We hebben vooraf duidelijkheid nodig zodat we de ontwikkeling en het ontwerp van voertuigen kunnen afstemmen op de nieuwe eisen.” 

Uit onderzoek van TNO blijkt dat werkelijk verbruik gemiddeld 23 procent hoger ligt dan uit de fabriekstests blijkt.