Nieuw tv-programma: RTL Autovisie

Redactie Redactie
• Laatste update:

Passie voor auto’s. Dat is de kernboodschap van beide autoprogramma’s. De programmamakers willen voorkomen dat het typisch commercieel getinte autoprogramma`s worden, waarbij de importeur betaalt voor kritiekloze aandacht. Zowel Autoweek als Autovisie kunnen zich, als onafhankelijk opererende bladen, deze schijn immers niet veroorloven.

RTL Autovisie, vrijdags van 22.00 tot 23.00 uur, RTL 7
RTL Autovisie is een praatprogramma over auto’s en alles eromheen. Televisiepresentator en muzikant Eddy Zoëy zit een uur op de bank met Autovisie-redacteur Werner Budding.

Geen gewoon nieuws
“Een talkshow dus. Met gasten uit de autowereld en daar buiten, met als gemeenschappelijke deler een passie voor auto’s. Dat levert hilarische momenten op van een autogek, maar ook serieuze. Bijvoorbeeld als het over het overheidsbeleid rond auto’s gaat. We willen op een leuke manier onze kennis overbrengen, maar vooral ook onze liefde voor auto’s”, zegt Jaco Bijlsma, hoofdredacteur van Autovisie.

Net zoals het Autoweek-programma gaat ook RTL Autovisie niet achter het nieuws aan. “Dat kan niet met een programma dat één keer per week op televisie is. Dan fiets je er altijd achteraan. Bijzonder nieuws gaat mee. Een auto zoals de nieuwe Twingo, die met achterwielaandrijving en de motor achterin geschiedenis schrijft in zijn segment. Dat wordt wel besproken. Als er maar een ander verhaal in zit dan gewoon nieuws”, verklaart Bijlsma.

Maarten van Rossem
Naast Zoëy en Budding neemt historicus en beroepscynicus Maarten van Rossem deel aan het programma. Hij maakt wekelijks een rijdende column in een bijzondere auto. “Op zijn eigen, kenmerkende manier”, aldus Bijlsma.

De studio-opzet maakt RTL Autovisie een totaal ander programma dan Autoweek Big Boys. “We hebben mooie items, filmpjes, maar de studio is de basis. We blijven een talkshow. Een wezenlijk verschil”, meent Bijlsma.

Voor de financiering is duidelijk gekozen om niet met importeurs in zee te gaan. Wel zullen er autogerelateerde bedrijven meewerken (zoals Autotrack), maar “we moeten kunnen zeggen wat wij willen. Dat zijn wij aan onze naam verplicht”, adlus Bijlsma.

Gisteren schreven we over Big Boys van Autoweek

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Nieuw tv-programma: RTL Autovisie | Automotive Online

Nieuw tv-programma: RTL Autovisie

Redactie Redactie
• Laatste update:

Passie voor auto’s. Dat is de kernboodschap van beide autoprogramma’s. De programmamakers willen voorkomen dat het typisch commercieel getinte autoprogramma`s worden, waarbij de importeur betaalt voor kritiekloze aandacht. Zowel Autoweek als Autovisie kunnen zich, als onafhankelijk opererende bladen, deze schijn immers niet veroorloven.

RTL Autovisie, vrijdags van 22.00 tot 23.00 uur, RTL 7
RTL Autovisie is een praatprogramma over auto’s en alles eromheen. Televisiepresentator en muzikant Eddy Zoëy zit een uur op de bank met Autovisie-redacteur Werner Budding.

Geen gewoon nieuws
“Een talkshow dus. Met gasten uit de autowereld en daar buiten, met als gemeenschappelijke deler een passie voor auto’s. Dat levert hilarische momenten op van een autogek, maar ook serieuze. Bijvoorbeeld als het over het overheidsbeleid rond auto’s gaat. We willen op een leuke manier onze kennis overbrengen, maar vooral ook onze liefde voor auto’s”, zegt Jaco Bijlsma, hoofdredacteur van Autovisie.

Net zoals het Autoweek-programma gaat ook RTL Autovisie niet achter het nieuws aan. “Dat kan niet met een programma dat één keer per week op televisie is. Dan fiets je er altijd achteraan. Bijzonder nieuws gaat mee. Een auto zoals de nieuwe Twingo, die met achterwielaandrijving en de motor achterin geschiedenis schrijft in zijn segment. Dat wordt wel besproken. Als er maar een ander verhaal in zit dan gewoon nieuws”, verklaart Bijlsma.

Maarten van Rossem
Naast Zoëy en Budding neemt historicus en beroepscynicus Maarten van Rossem deel aan het programma. Hij maakt wekelijks een rijdende column in een bijzondere auto. “Op zijn eigen, kenmerkende manier”, aldus Bijlsma.

De studio-opzet maakt RTL Autovisie een totaal ander programma dan Autoweek Big Boys. “We hebben mooie items, filmpjes, maar de studio is de basis. We blijven een talkshow. Een wezenlijk verschil”, meent Bijlsma.

Voor de financiering is duidelijk gekozen om niet met importeurs in zee te gaan. Wel zullen er autogerelateerde bedrijven meewerken (zoals Autotrack), maar “we moeten kunnen zeggen wat wij willen. Dat zijn wij aan onze naam verplicht”, adlus Bijlsma.

Gisteren schreven we over Big Boys van Autoweek

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.