Kooijman opent ‘permanente’ Kia pop-up store
Dat meldt dga Gert Kooijman aan Automotive. Kooijman is Kia- en Toyota-dealer in de regio Utrecht en heeft in totaal vijf vestigingen.
In de vestiging staan twee nieuwe Kia`s en op het terrein eromheen staan ook nog enkele nieuwe en jonggebruikte Kia`s. De vestiging is primair bedoeld voor de verkoop van Kia`s, maar dient tevens als inleverpunt voor onderhoud dat, dat op de hoofdvestiging van Kooijman plaatsvindt. Daarvoor is een haal- en brengservice en vervangend vervoer geregeld.
Merkstandards
De pop-up is zeker geen lukraak expiriment. “Wij hebben in overleg met de importeur gekozen voor deze vorm. De investering is dusdanig dat de pop-up grotendeels aan de merkstandards voldoet. Ook staat er een senior verkoopadviseur. Het is echt een volwaardige vestiging”, legt Kooijman uit. Hij denkt dat deze vorm weleens de toekomst kan zijn. “Wij denken zo tegen acceptabele kosten dicht bij onze klanten te kunnen zitten.”
Kia Motors Nederland volgt het project met grote belangstelling. “Het kan een interessante manier zijn om nog dichter bij onze klanten te zitten en hen op een bijzondere manier het merk te laten beleven”, aldus managing director Lean Verstoep.
Kooijman is niet de eerste dealerholding die met pop-ups expirimenteert. Onder meer Motorhuis is ook erg actief met pop-up stores.