Innovam introduceert platform We build retail
Volgens Gleijm, marketingmanager bij Innovam, is het logisch om deze trainingen en retailondersteuning onder een andere naam dan Innovam aan te bieden. “Innovam heeft een zeer goede naam voor trainingen op het gebied van aftersales, techniek en in introductietrainingen voor nieuwe modellen, maar minder op het gebied van sales en retailmarketing.” Voor Innovam biedt het platform dus de gelegenheid een nieuwe markt aan te boren.
Nieuwe competenties
Gleijm is samen met Vincent Jorritsma verantwoordelijk voor de nieuwe business unit. Jorritsma is afkomstig van Essent, waar hij onder meer verantwoordelijk was voor sales en channelmanagement en marketing voor de zakelijke markt. “Retailers moeten nieuwe competenties ontwikkelen”, aldus Jorritsma. “Als een klant zich online oriënteert en vervolgens de showroom binnenstapt, zal de verkoper op een andere manier het gesprek met de klant moeten aangaan dan wanneer een klant onvoorbereid langskomt.”
Brian Pasch hield vorig jaar een lezing tijdens het Automotive Dealerholdingseminar. Deze lezing is hier terug te zien.