Bosch gaat consument rechtstreeks benaderen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Consumenten die vanaf 1 april een Bosch-accu kopen, kunnen zich inschrijven voor het Easy Way-programma op de website www.bosch-easyway.nl. Hiermee krijgt de accukoper toegang tot een aantal gratis diensten, waaronder een jaar verlenging van de garantie, een gratis accutest en pechhulp bij een niet startende auto. Ook krijgt hij korting op andere auto-onderdelen van Bosch.

“Uit de pechstatistieken van ADAC blijkt dat 42 procent van de pechgevallen bestaat uit een auto die niet wil starten”, zo verduidelijkte automotive aftermarketdirecteur Thierry Leblanc tijdens de officiële presentatie vandaag. “In 30 procent van die gevallen gaat het om een laadprobleem.”

Het idee van Easy Way is dat automobilisten met een gerust gevoel op weg gaan en dat de garagist een extra contactmoment heeft met zijn bestaande of nieuwe klant en loyaliteit creëert. Diezelfde garagist kan op deze manier ook extra punten sparen in het loyaliteitsprogramma dat Bosch onlangs voor garagebedrijven lanceerde.

Wasmachines
Het doel van Bosch zelf is om meer naamsbekendheid te creëren voor Bosch als merk voor auto-onderdelen. Leblanc: “Consumenten kennen ons wel van de wasmachines en het elektrisch gereedschap, maar veel mensen weten niet dat we ook auto-onderdelen maken. We zouden graag willen dat ze om een Bosch accu vragen bij hun garage.”

Bosch gaat vanaf volgende week garages werven voor deelname, te beginnen met de eigen Bosch Car Service- en Autocrew-garages.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Bosch gaat consument rechtstreeks benaderen | Automotive Online

Bosch gaat consument rechtstreeks benaderen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Consumenten die vanaf 1 april een Bosch-accu kopen, kunnen zich inschrijven voor het Easy Way-programma op de website www.bosch-easyway.nl. Hiermee krijgt de accukoper toegang tot een aantal gratis diensten, waaronder een jaar verlenging van de garantie, een gratis accutest en pechhulp bij een niet startende auto. Ook krijgt hij korting op andere auto-onderdelen van Bosch.

“Uit de pechstatistieken van ADAC blijkt dat 42 procent van de pechgevallen bestaat uit een auto die niet wil starten”, zo verduidelijkte automotive aftermarketdirecteur Thierry Leblanc tijdens de officiële presentatie vandaag. “In 30 procent van die gevallen gaat het om een laadprobleem.”

Het idee van Easy Way is dat automobilisten met een gerust gevoel op weg gaan en dat de garagist een extra contactmoment heeft met zijn bestaande of nieuwe klant en loyaliteit creëert. Diezelfde garagist kan op deze manier ook extra punten sparen in het loyaliteitsprogramma dat Bosch onlangs voor garagebedrijven lanceerde.

Wasmachines
Het doel van Bosch zelf is om meer naamsbekendheid te creëren voor Bosch als merk voor auto-onderdelen. Leblanc: “Consumenten kennen ons wel van de wasmachines en het elektrisch gereedschap, maar veel mensen weten niet dat we ook auto-onderdelen maken. We zouden graag willen dat ze om een Bosch accu vragen bij hun garage.”

Bosch gaat vanaf volgende week garages werven voor deelname, te beginnen met de eigen Bosch Car Service- en Autocrew-garages.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.