Eurotaxglass’s: kleine restwaardedip Volkswagen-diesels

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat vertelde Christof Engelskirchen, managing director bij Eurotaxglass’s Group, tijdens het ENG Remarketing Summit, dat vandaag en morgen plaatsvindt in Amsterdam.

“Het effect is klein, maar zichtbaar”, zegt Engelskirchen. In Nederland berekende de stichting Volkswagen Audi Claim eerder dat de restwaarden 15 procent zouden dalen als gevolg van het schandaal. Engelskirchen gelooft hier niets van. “Op lange termijn denken we dat het effect van dieselgate nihil is. Zeker als je het vergelijkt met de restwaardedip uit 2009. Toen werden auto`s soms twintig procent minder waard. Dat zien we nu zeker niet gebeuren.” 

Eerder werd tijdens het Restwaardejournaal al geconcludeerd dat Volkswagen andere problemen heeft, zoals de TFSI-motor, die wel impact hebben op de restwaarden.

Diesels onder druk
Diesel verliest sowieso steeds meer marktaandeel en die trend zet door. “Diesels staan al jaren onder druk en wij verwachten dat zeker in de kleine segmenten diesels uitgefaseerd worden”, aldus Engelskirchen. In Nederland verwacht het bedrijf dat de restwaarden van diesels de komende jaren met meer dan vijf procent dalen. “Als gevolg van belastingregels en politieke druk die ontstaat na recente onthullingen verliest diesel terrein.”

Kleine diesels zijn echter nodig voor fabrikanten om aan Europese uitstooteisen te voldoen. “Het is de vraag hoe ze zonder diesels toch de uitstooteisen gaan halen. Daar kunnen we nog geen antwoord op geven”, aldus Engelskirchen.

Bekijk hier de presentatie van Engelskirchen. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Eurotaxglass’s: kleine restwaardedip Volkswagen-diesels | Automotive Online

Eurotaxglass’s: kleine restwaardedip Volkswagen-diesels

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat vertelde Christof Engelskirchen, managing director bij Eurotaxglass’s Group, tijdens het ENG Remarketing Summit, dat vandaag en morgen plaatsvindt in Amsterdam.

“Het effect is klein, maar zichtbaar”, zegt Engelskirchen. In Nederland berekende de stichting Volkswagen Audi Claim eerder dat de restwaarden 15 procent zouden dalen als gevolg van het schandaal. Engelskirchen gelooft hier niets van. “Op lange termijn denken we dat het effect van dieselgate nihil is. Zeker als je het vergelijkt met de restwaardedip uit 2009. Toen werden auto`s soms twintig procent minder waard. Dat zien we nu zeker niet gebeuren.” 

Eerder werd tijdens het Restwaardejournaal al geconcludeerd dat Volkswagen andere problemen heeft, zoals de TFSI-motor, die wel impact hebben op de restwaarden.

Diesels onder druk
Diesel verliest sowieso steeds meer marktaandeel en die trend zet door. “Diesels staan al jaren onder druk en wij verwachten dat zeker in de kleine segmenten diesels uitgefaseerd worden”, aldus Engelskirchen. In Nederland verwacht het bedrijf dat de restwaarden van diesels de komende jaren met meer dan vijf procent dalen. “Als gevolg van belastingregels en politieke druk die ontstaat na recente onthullingen verliest diesel terrein.”

Kleine diesels zijn echter nodig voor fabrikanten om aan Europese uitstooteisen te voldoen. “Het is de vraag hoe ze zonder diesels toch de uitstooteisen gaan halen. Daar kunnen we nog geen antwoord op geven”, aldus Engelskirchen.

Bekijk hier de presentatie van Engelskirchen. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.