Q3: occasionverkoop 3% hoger
Er werden ook meer occasions verhandeld: de b2b-verkopen stegen in Q3 met 3,2 procent. Consumenten verkochten onderling 3 procent minder gebruikte auto’s. In de maand oktober waren de b2b- en c2c-verkopen relatief stabiel: bedrijven verkochten 0,4 procent meer occasions aan elkaar en consumenten 0,4 procent minder.
De meest verkochte merken in Q3 van 2015 (b2c-verkopen):
merk |
aantal |
verschil tov Q3 ‘14 |
Volkswagen |
28.167 |
5,4% |
Opel |
24.411 |
3% |
Peugeot |
22.465 |
2,2% |
Renault |
21.676 |
2,2% |
Ford |
20.468 |
0,3% |
Bestelauto’s
De b2c-verkoop van gebruikte bestelauto’s steeg in het derde kwartaal met 3,2 procent. De b2b en c2c-verkopen daalden deze periode met respectievelijk 1,7 en 8,5 procent.
In de maand oktober werden er b2c 7,3 procent meer gebruikte bedrijfsauto’s verkocht. De b2b-verkopen daalden 2,9 procent en de c2c-verkopen liepen met 11,8 procent het hardst terug.
Bekijk het hele overzicht (Excel) in de rubriek Feiten & cijfers.