Leaseplan wil Europese remarketingorganisatie

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens Reinhold moet het remarketingproces worden geharmoniseerd, bijvoorbeeld waar het gaat om richtlijnen op het gebied van wear & tear. “Dat maakt alvast een einde aan de discussie met klanten over wat gebruiksschade is en wat niet. Er zijn internationale isonormen die wij hier zelf voor gebruiken.”

Vooral de onduidelijke exportregels zijn Reinhold een doorn in het oog. “Alle remarketingbedrijven bij elkaar zijn goed voor 300 duizend auto`s per jaar, waarvan een groot deel Europabreed wordt geëxporteerd. Dat volume is groot genoeg om te bundelen zodat we meer invloed hebben bij de transporteurs en meer controle over tijd en kwaliteit van het transport.”

Stempeltje
Reinhold vindt bovenal dat de branche gezamenlijk moet optreden in de lobby bij overheden en in Brussel. “Als er één stempeltje niet klopt moeten we bewijzen dat die andere duizend auto`s wel goed zijn. Dat kost handen vol geld. Ook de belastingregels zijn onduidelijk en dat zorgt er mede voor dat wij de pineut zijn bij internationale fraude (de btw carrousel, red.). Waarom hebben wij nog geen stem in europa?”

Reinhold pleit ook voor een international trader list om het remarketingproces te harmoniseren. Hij kreeg bij de ruim honderd aanwezigen de handen op elkaar.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.