Renault verkleint netwerk

Redactie Redactie
• Laatste update:

De inkrimping van het netwerk, plan `Reseau 2010’ genaamd, is volgens de importeur noodzakelijk om het dealerrendement weer op peil te krijgen. “We gaan dit jaar reorganiseren, omdat we zien dat het rendement moet verbeteren. Nu is er sprake van te weinig handel voor te veel winkels”, stelt Léan Verstoep, Directeur Verkoop bij Renault Nederland.  

De voorzitter van de Renault-dealervereniging, Leo Braal, is het met Verstoep eens. “Het gemiddelde rendement is verschrikkelijk slecht (tot september 2009 was dat 0,28 procent). Dat moeten we op peil krijgen. En ik denk niet dat de markt ooit weer op 600 duizend nieuwe eenheden komt, dus dan blijft er maar één optie over: minder dealervestigingen.”

Zorgvuldigheid

Renault wil de reorganisatie met de nodige zorgvuldigheid ten uitvoer brengen. Verstoep: “We willen dit proces rustig en gesmeerd laten verlopen. Op basis van factoren als het totale aantal en de locatie van de sales- en aftersalesvestigingen in een primair verzorgingsgebied, het verkooppotentieel, het rijdend wagenpark, de performance van het management en de financiële capaciteit van de betreffende partners bekijken we wat de ideale indeling moet zijn.”

Lees meer over plan Reseau 2010 in Automotive nr 2, die morgen verschijnt.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Renault verkleint netwerk | Automotive Online

Renault verkleint netwerk

Redactie Redactie
• Laatste update:

De inkrimping van het netwerk, plan `Reseau 2010’ genaamd, is volgens de importeur noodzakelijk om het dealerrendement weer op peil te krijgen. “We gaan dit jaar reorganiseren, omdat we zien dat het rendement moet verbeteren. Nu is er sprake van te weinig handel voor te veel winkels”, stelt Léan Verstoep, Directeur Verkoop bij Renault Nederland.  

De voorzitter van de Renault-dealervereniging, Leo Braal, is het met Verstoep eens. “Het gemiddelde rendement is verschrikkelijk slecht (tot september 2009 was dat 0,28 procent). Dat moeten we op peil krijgen. En ik denk niet dat de markt ooit weer op 600 duizend nieuwe eenheden komt, dus dan blijft er maar één optie over: minder dealervestigingen.”

Zorgvuldigheid

Renault wil de reorganisatie met de nodige zorgvuldigheid ten uitvoer brengen. Verstoep: “We willen dit proces rustig en gesmeerd laten verlopen. Op basis van factoren als het totale aantal en de locatie van de sales- en aftersalesvestigingen in een primair verzorgingsgebied, het verkooppotentieel, het rijdend wagenpark, de performance van het management en de financiële capaciteit van de betreffende partners bekijken we wat de ideale indeling moet zijn.”

Lees meer over plan Reseau 2010 in Automotive nr 2, die morgen verschijnt.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.