Ribault (DS): exclusief DS-dealerschap niet verplicht

Redactie Redactie
• Laatste update:

In februari van dit jaar werd de komst van de DS Store al aangekondigd

Op iets kleinere schaal worden de DS Stores aangevuld met DS Salons, waarvan Nederland er inmiddels vijf telt (o.a. Van Zwienen, Dijkstra, Emerkpark Auto en Motorhuis).

In dertien andere Europese steden bevinden zich ook DS Stores, die onafhankelijk binnen het Citroën-netwerk opereren.

Investeren in merkbeleving
Exclusieve DS dealerschappen sluit Arnaud Ribault, directeur sales en marketing bij DS Automobiles, niet uit. “Dat is mogelijk, maar het is geen verplichte strategie”, daarmee berichten hierover uit Engeland tegensprekend. Europese verkopen zijn de laatste maanden, na de aankondiging dat DS een onafhankelijk luxe merk zou worden, nogal teruggelopen.

Ribault daarover: “We verkeren in een transitieperiode, met ontwikkeling van nieuwe modellen en het opzetten van een eigen verkoopnetwerk. Binnenkort gaat een nieuwe site online en we investeren op dit moment vooral in de merkbeleving van onze doelgroep. Volgend jaar, als al onze modellen als DS zijn gelabeld, verwachten we weer een stijging van de verkoop.”

Na de DS5 en DS4 – waarvan de naam Citroën is verdwenen – ondergaat ook de DS3 een soortgelijke subtiele metamorfose. China telt al 92 DS Stores. “Daar zijn we direct als onafhankelijk merk gestart en halen we 25 procent van de totale DS-verkoop. Het is onze tweede afzetmarkt”, aldus Ribault.

In Automotive Management 11 kwam de DS4 aan bod in de rubriek Autonieuws.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Ribault (DS): exclusief DS-dealerschap niet verplicht | Automotive Online

Ribault (DS): exclusief DS-dealerschap niet verplicht

Redactie Redactie
• Laatste update:

In februari van dit jaar werd de komst van de DS Store al aangekondigd

Op iets kleinere schaal worden de DS Stores aangevuld met DS Salons, waarvan Nederland er inmiddels vijf telt (o.a. Van Zwienen, Dijkstra, Emerkpark Auto en Motorhuis).

In dertien andere Europese steden bevinden zich ook DS Stores, die onafhankelijk binnen het Citroën-netwerk opereren.

Investeren in merkbeleving
Exclusieve DS dealerschappen sluit Arnaud Ribault, directeur sales en marketing bij DS Automobiles, niet uit. “Dat is mogelijk, maar het is geen verplichte strategie”, daarmee berichten hierover uit Engeland tegensprekend. Europese verkopen zijn de laatste maanden, na de aankondiging dat DS een onafhankelijk luxe merk zou worden, nogal teruggelopen.

Ribault daarover: “We verkeren in een transitieperiode, met ontwikkeling van nieuwe modellen en het opzetten van een eigen verkoopnetwerk. Binnenkort gaat een nieuwe site online en we investeren op dit moment vooral in de merkbeleving van onze doelgroep. Volgend jaar, als al onze modellen als DS zijn gelabeld, verwachten we weer een stijging van de verkoop.”

Na de DS5 en DS4 – waarvan de naam Citroën is verdwenen – ondergaat ook de DS3 een soortgelijke subtiele metamorfose. China telt al 92 DS Stores. “Daar zijn we direct als onafhankelijk merk gestart en halen we 25 procent van de totale DS-verkoop. Het is onze tweede afzetmarkt”, aldus Ribault.

In Automotive Management 11 kwam de DS4 aan bod in de rubriek Autonieuws.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.