Concurrenten I-Motive en Automotive Partners slaan handen ineen
“We hebben de prospect-data van I-Motive gekoppeld aan de klantdata uit ITK van Automotive Partners”, vertelt Hans Baltus, directeur van I-Motive. “Op die manier kunnen we de marketingmachine loslaten op klantendata en het aantal contactmoment voor autobedrijven met hun klanten verhogen.”
Het juiste contactmoment
De partijen hebben zo een CRM-applicatie gerealiseerd waarmee – los van het dealer- of garagemanagementsysteem – op het juiste contactmoment klanten of prospects kunnen worden benaderd en gevolgd. Bijvoorbeeld wanneer het tijd is voor een onderhoudsmoment, wanneer de klant mogelijk toe is aan een nieuwe auto, of om gericht potentiële nieuwe klanten aan te schrijven. “Zo houd je precies op het juiste moment en vaak genoeg contact met je klant”, aldus Baltus.
Ondanks de samenwerking blijven de bedrijven wel op hun eigen wijze de markt bedienen, benadrukt Baltus. “De verschillen tussen onze bedrijven zijn juist goed, want dit maakt dat ondernemers een partij kunnen kiezen met wie ze echt een klik hebben.” Automotive Partners past de koppeling toe in zijn dienst ITK 3.0 en I-Motive in Mymarketingmanager.