Helft b2c-klanten koopt occasion dicht bij huis

Redactie Redactie
• Laatste update:

Gemiddeld rijden Nederlanders 29,5 kilometer naar een autobedrijf voor de aanschaf van een occasion. Voor kleine en Aziatische autoÂ’s reizen consumenten het minst ver, met de Suzuki Splash bovenaan. Splash-kopers zijn bereid gemiddeld 13,8 kilometer te rijden.

Wat van ver komt…
Verder blijkt uit de cijfers dat hoe groter de auto is, hoe verder mensen gemiddeld reizen voor de aanschaf. A-segment autoÂ’s worden zo gemiddeld op 20,5 kilometer afstand van huis gekocht. Voor luxe F-segement autoÂ’s wordt gemiddeld het verst gereden (47,4 kilometer).

Voor bijzondere liefhebbersauto’s wordt, logischerwijs, ook ver gereisd. Kopers zijn vaak naar deze specifieke modellen op zoek en daarom bereid ze verder van huis te gaan halen. 

Dat betekent echter niet dat er alleen veelvoorkomende autoÂ’s dichtbij huis worden gekocht, zoals blijkt uit onderstaande top-10. Hyundai neemt hier overigens een prominente plek in en komt vijf keer voor in de top-10 modellen die dichtbij huis worden gekocht.

 

merk

model

afstand

1

Suzuki

Splash

13,8

2

Subaru

Trezia

14,1

3

Renault

Grand Modus

14,9

4

Hyundai

i10

15,7

5

Hyundai

Matrix

16,1

6

Hyundai

i20

17,2

7

Hyundai

ix20

17,3

8

Kia

Clarus

17,4

9

Hyundai

Atos

17,5

10

Fiat

Cinquecento

17,6

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Helft b2c-klanten koopt occasion dicht bij huis | Automotive Online

Helft b2c-klanten koopt occasion dicht bij huis

Redactie Redactie
• Laatste update:

Gemiddeld rijden Nederlanders 29,5 kilometer naar een autobedrijf voor de aanschaf van een occasion. Voor kleine en Aziatische autoÂ’s reizen consumenten het minst ver, met de Suzuki Splash bovenaan. Splash-kopers zijn bereid gemiddeld 13,8 kilometer te rijden.

Wat van ver komt…
Verder blijkt uit de cijfers dat hoe groter de auto is, hoe verder mensen gemiddeld reizen voor de aanschaf. A-segment autoÂ’s worden zo gemiddeld op 20,5 kilometer afstand van huis gekocht. Voor luxe F-segement autoÂ’s wordt gemiddeld het verst gereden (47,4 kilometer).

Voor bijzondere liefhebbersauto’s wordt, logischerwijs, ook ver gereisd. Kopers zijn vaak naar deze specifieke modellen op zoek en daarom bereid ze verder van huis te gaan halen. 

Dat betekent echter niet dat er alleen veelvoorkomende autoÂ’s dichtbij huis worden gekocht, zoals blijkt uit onderstaande top-10. Hyundai neemt hier overigens een prominente plek in en komt vijf keer voor in de top-10 modellen die dichtbij huis worden gekocht.

 

merk

model

afstand

1

Suzuki

Splash

13,8

2

Subaru

Trezia

14,1

3

Renault

Grand Modus

14,9

4

Hyundai

i10

15,7

5

Hyundai

Matrix

16,1

6

Hyundai

i20

17,2

7

Hyundai

ix20

17,3

8

Kia

Clarus

17,4

9

Hyundai

Atos

17,5

10

Fiat

Cinquecento

17,6

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.