VWE levert voertuigdata aan consumenten

Redactie Redactie
• Laatste update:

Consumenten zijn geen volledig nieuwe doelgroep voor VWE. Twee jaar geleden lanceerde de dataprovider al de apps iKenteken en Kenteken Opzoeken. “We kwamen erachter dat ruim een miljoen gebruikers in totaal veertig miljoen keer per jaar informatie opvroegen. Blijkbaar heerst er onder Nederlandse consumenten onzekerheid over bijvoorbeeld de staat van een auto. Door ze meer voertuiginformatie te bieden nemen we die onzekerheid weg”, aldus Ton Vestering, eigenaar en oprichter van VWE.

Bruggen bouwen
Consumenten zijn klanten van de klanten van VWE. De dataprovider gaat echter niet in het vaarwater van autobedrijven zitten, zegt Vestering. “We bouwen juist bruggen tussen autobedrijven en consumenten. Via Finnik komen autobedrijven in contact met potentiële klanten. Zo kunnen autobedrijven bij Finnik hun occasionadvertenties uploaden en werken we aan nieuwe diensten waarbij we consumenten wijzen op occasions die te koop staan en die ze mogelijk interessant vinden.”

Volgens VWE is Finnik anders dan andere voertuiginformatiesites omdat er meer informatie wordt gegeven. Ook zijn er aanvullende diensten, onder meer voor occasionverkoop door consumenten onderling. Zo zijn er Finnik Fairpoints, autobedrijven waar consumenten kunnen afspreken om onderling occasions te verkopen, en Finnik Veilig Betaald, een betaalsysteem voor c2c-verkopen. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

VWE levert voertuigdata aan consumenten | Automotive Online

VWE levert voertuigdata aan consumenten

Redactie Redactie
• Laatste update:

Consumenten zijn geen volledig nieuwe doelgroep voor VWE. Twee jaar geleden lanceerde de dataprovider al de apps iKenteken en Kenteken Opzoeken. “We kwamen erachter dat ruim een miljoen gebruikers in totaal veertig miljoen keer per jaar informatie opvroegen. Blijkbaar heerst er onder Nederlandse consumenten onzekerheid over bijvoorbeeld de staat van een auto. Door ze meer voertuiginformatie te bieden nemen we die onzekerheid weg”, aldus Ton Vestering, eigenaar en oprichter van VWE.

Bruggen bouwen
Consumenten zijn klanten van de klanten van VWE. De dataprovider gaat echter niet in het vaarwater van autobedrijven zitten, zegt Vestering. “We bouwen juist bruggen tussen autobedrijven en consumenten. Via Finnik komen autobedrijven in contact met potentiële klanten. Zo kunnen autobedrijven bij Finnik hun occasionadvertenties uploaden en werken we aan nieuwe diensten waarbij we consumenten wijzen op occasions die te koop staan en die ze mogelijk interessant vinden.”

Volgens VWE is Finnik anders dan andere voertuiginformatiesites omdat er meer informatie wordt gegeven. Ook zijn er aanvullende diensten, onder meer voor occasionverkoop door consumenten onderling. Zo zijn er Finnik Fairpoints, autobedrijven waar consumenten kunnen afspreken om onderling occasions te verkopen, en Finnik Veilig Betaald, een betaalsysteem voor c2c-verkopen. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.