Nielsen: 4,5 miljoen Nederlanders overwegen aankoop auto

Redactie Redactie
• Laatste update:

Nederland heeft volgens het CBS ruim 14 miljoen consumenten van 18 jaar en ouder. Op basis van cijfers van Nielsen zou dat betekenen dat 4,5 miljoen Nederlanders binnen twee jaar een auto overweegt te kopen.

Wereldwijd is 65% van de consumenten binnen twee jaar in de markt voor een nieuwe of gebruikte auto. In Europa ligt dat percentage op 50%. In Europa zeiden de meeste potentiële autokopers een occasion aan te willen schaffen (28%), terwijl 22% zei uit te zien naar een nieuwe auto. Op andere continenten zeiden juist meer respondenten een nieuwe auto te willen aanschaffen in plaats van een gebruikte. 

Drijfveren
Uit de steekproef blijkt dat wereldwijd een passie voor autorijden voor de meeste respondenten (84%) de belangrijkste drijfveer is bij de aankoop van een auto. In Nederland liggen de motieven bij de keuze voor een auto duidelijk anders. Nederlanders zien de auto veel minder als een statussymbool (18%) en meer als transportmiddel (74%). 

Er deden 30 duizend respondenten uit zestig landen mee aan het Nielsen Global Survey of Automotive Demand.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Nielsen: 4,5 miljoen Nederlanders overwegen aankoop auto | Automotive Online

Nielsen: 4,5 miljoen Nederlanders overwegen aankoop auto

Redactie Redactie
• Laatste update:

Nederland heeft volgens het CBS ruim 14 miljoen consumenten van 18 jaar en ouder. Op basis van cijfers van Nielsen zou dat betekenen dat 4,5 miljoen Nederlanders binnen twee jaar een auto overweegt te kopen.

Wereldwijd is 65% van de consumenten binnen twee jaar in de markt voor een nieuwe of gebruikte auto. In Europa ligt dat percentage op 50%. In Europa zeiden de meeste potentiële autokopers een occasion aan te willen schaffen (28%), terwijl 22% zei uit te zien naar een nieuwe auto. Op andere continenten zeiden juist meer respondenten een nieuwe auto te willen aanschaffen in plaats van een gebruikte. 

Drijfveren
Uit de steekproef blijkt dat wereldwijd een passie voor autorijden voor de meeste respondenten (84%) de belangrijkste drijfveer is bij de aankoop van een auto. In Nederland liggen de motieven bij de keuze voor een auto duidelijk anders. Nederlanders zien de auto veel minder als een statussymbool (18%) en meer als transportmiddel (74%). 

Er deden 30 duizend respondenten uit zestig landen mee aan het Nielsen Global Survey of Automotive Demand.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.