Dealers manipuleren klanttevredenheid voor bonus

Redactie Redactie
• Laatste update:

Zo zou er, wanneer NPS onderdeel wordt van de wereldwijde strategie van automerken, rekening moeten worden gehouden met cultuurverschillen, zegt Michel Vercruyssen, marketingdirecteur Opel Nederland. “Rapportcijfer 7 of 8 is in Nederland prima, maar niet voldoende in NPS om als ambassadeur beschouwd te worden. Maar een 9 of 10 krijg je in Nederland zelden.”

Voor grote dealerholdings kan een goede of slechte klantbeoordeling een verschil maken van tonnen aan bonus. Er zijn dus bedrijven die klanttevredenheid manipuleren, “maar dat leidt natuurlijk niet tot een hogere klanttrouw”, aldus een van hen. 

Lees het hele artikel in Automotive Management 6, die begin deze maand is verschenen. Abonnees kunnen het blad hier online lezen

Bij het artikel is een infographic van Store Support geplaatst over de NPS in de autobranche. Helaas is deze in het blad niet helemaal goed leesbaar afgedrukt. Download hier een grotere versie van de infographic in pdf

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Dealers manipuleren klanttevredenheid voor bonus | Automotive Online

Dealers manipuleren klanttevredenheid voor bonus

Redactie Redactie
• Laatste update:

Zo zou er, wanneer NPS onderdeel wordt van de wereldwijde strategie van automerken, rekening moeten worden gehouden met cultuurverschillen, zegt Michel Vercruyssen, marketingdirecteur Opel Nederland. “Rapportcijfer 7 of 8 is in Nederland prima, maar niet voldoende in NPS om als ambassadeur beschouwd te worden. Maar een 9 of 10 krijg je in Nederland zelden.”

Voor grote dealerholdings kan een goede of slechte klantbeoordeling een verschil maken van tonnen aan bonus. Er zijn dus bedrijven die klanttevredenheid manipuleren, “maar dat leidt natuurlijk niet tot een hogere klanttrouw”, aldus een van hen. 

Lees het hele artikel in Automotive Management 6, die begin deze maand is verschenen. Abonnees kunnen het blad hier online lezen

Bij het artikel is een infographic van Store Support geplaatst over de NPS in de autobranche. Helaas is deze in het blad niet helemaal goed leesbaar afgedrukt. Download hier een grotere versie van de infographic in pdf

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.