Interesse in online auto-aankoop daalt

Redactie Redactie
• Laatste update:

Van de respondenten zei vorig jaar 33 procent hun auto zeker online te willen kopen als dat mogelijk was (in 2012 was dat 34 procent). En 42 procent zei mogelijk geinteresseerd te zijn in het volledig online kopen van een auto. In 2012 was dat nog 59 procent. 

Accenture geeft als mogelijke verklaring dat consumenten meer ervaring hebben met online aankopen en daardoor beter de mogelijke problemen ervan kunnen inschatten. 

Een kwart wil chatten
Bij de aankoop van een auto hebben consumenten in hun online zoektocht behoefte aan gepersonaliseerde informatie, een virtuele demo van de auto en vergelijkingssites. Slechts 26 procent wil graag chatten met een verkoper over een auto waar hij in geïnteresseerd is. 

Nog maar zeven procent van de respondenten zegt helemaal geen online onderzoek te doen bij de keuze voor een auto, maar direct dealers te bezoeken en af te gaan op het advies van de verkopers. 

Bekijk het volledige onderzoek in Feiten & Cijfers

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Interesse in online auto-aankoop daalt | Automotive Online

Interesse in online auto-aankoop daalt

Redactie Redactie
• Laatste update:

Van de respondenten zei vorig jaar 33 procent hun auto zeker online te willen kopen als dat mogelijk was (in 2012 was dat 34 procent). En 42 procent zei mogelijk geinteresseerd te zijn in het volledig online kopen van een auto. In 2012 was dat nog 59 procent. 

Accenture geeft als mogelijke verklaring dat consumenten meer ervaring hebben met online aankopen en daardoor beter de mogelijke problemen ervan kunnen inschatten. 

Een kwart wil chatten
Bij de aankoop van een auto hebben consumenten in hun online zoektocht behoefte aan gepersonaliseerde informatie, een virtuele demo van de auto en vergelijkingssites. Slechts 26 procent wil graag chatten met een verkoper over een auto waar hij in geïnteresseerd is. 

Nog maar zeven procent van de respondenten zegt helemaal geen online onderzoek te doen bij de keuze voor een auto, maar direct dealers te bezoeken en af te gaan op het advies van de verkopers. 

Bekijk het volledige onderzoek in Feiten & Cijfers

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.