Nieuw tv-programma: Autoweek Big Boys

Redactie Redactie
• Laatste update:

Passie voor auto’s. Dat is de kernboodschap van beide autoprogramma’s. De programmamakers willen voorkomen dat het typisch commercieel getinte autoprogramma`s worden, waarbij de importeur betaalt voor kritiekloze aandacht. Zowel Autoweek als Autovisie kunnen zich, als onafhankelijk opererende bladen, deze schijn immers niet veroorloven.

Autoweek Big Boys, zaterdag van 16.30 tot 17.00 uur, SBS6
Presentatoren Roland Tameling en Edo Brunner zijn “twee grote jongens met een passie voor auto’s”. Big Boys dus. “Het slaat ook op één van de onderdelen uit het programma”, verklaart Tameling, “waarbij ik samen met acteur, presentator en autogek Edo Brunner een big boy – een auto met een bijzondere plek in de geschiedenis – in de spotlights zet.”

Passie en een knipoog
Het programma wordt op locatie opgenomen, met als centraal punt een oude autosloperij. “We brengen geen autonieuws, daarvoor is televisie een te traag medium.”

Naast de ‘big boy’ bestaat het programma uit drie andere vaste items: een test van een nieuwe auto, een occasion-item waarbij een auto wordt gekeurd, en een item waarbij een BN`er over een voor hem bijzondere auto vertelt. “Dit programma moet liefde voor auto’s uitstralen”, aldus Tameling. Hoewel het andere nieuwe programma, RTL Autovisie, hetzelfde beoogt, ziet hij dit programma niet als concurrent. “Daarvoor zijn de programma’s te verschillend (RTL Autovisie is een talkshow, opgenomen in een studio, red), net zoals onze bladen en publiek.”

Sponsoring
Hoewel beide uitgevers zelf ook in de buidel tasten, kunnen de programma`s niet zonder sponsoring. Ligt belangenverstrengeling dan niet op de loer? “Dat we kunnen zeggen wat we denken is een voorwaarde voor dit programma”, zegt Tameling. “Elke schijn van partijdigheid moet worden vermeden. Daarom hebben wij alleen partners buiten de autowereld, op de Bovag na. Maar die gaan ons natuurlijk geen strobreed in de weg leggen.” 

Morgen aandacht voor RTL Autovisie.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Nieuw tv-programma: Autoweek Big Boys | Automotive Online

Nieuw tv-programma: Autoweek Big Boys

Redactie Redactie
• Laatste update:

Passie voor auto’s. Dat is de kernboodschap van beide autoprogramma’s. De programmamakers willen voorkomen dat het typisch commercieel getinte autoprogramma`s worden, waarbij de importeur betaalt voor kritiekloze aandacht. Zowel Autoweek als Autovisie kunnen zich, als onafhankelijk opererende bladen, deze schijn immers niet veroorloven.

Autoweek Big Boys, zaterdag van 16.30 tot 17.00 uur, SBS6
Presentatoren Roland Tameling en Edo Brunner zijn “twee grote jongens met een passie voor auto’s”. Big Boys dus. “Het slaat ook op één van de onderdelen uit het programma”, verklaart Tameling, “waarbij ik samen met acteur, presentator en autogek Edo Brunner een big boy – een auto met een bijzondere plek in de geschiedenis – in de spotlights zet.”

Passie en een knipoog
Het programma wordt op locatie opgenomen, met als centraal punt een oude autosloperij. “We brengen geen autonieuws, daarvoor is televisie een te traag medium.”

Naast de ‘big boy’ bestaat het programma uit drie andere vaste items: een test van een nieuwe auto, een occasion-item waarbij een auto wordt gekeurd, en een item waarbij een BN`er over een voor hem bijzondere auto vertelt. “Dit programma moet liefde voor auto’s uitstralen”, aldus Tameling. Hoewel het andere nieuwe programma, RTL Autovisie, hetzelfde beoogt, ziet hij dit programma niet als concurrent. “Daarvoor zijn de programma’s te verschillend (RTL Autovisie is een talkshow, opgenomen in een studio, red), net zoals onze bladen en publiek.”

Sponsoring
Hoewel beide uitgevers zelf ook in de buidel tasten, kunnen de programma`s niet zonder sponsoring. Ligt belangenverstrengeling dan niet op de loer? “Dat we kunnen zeggen wat we denken is een voorwaarde voor dit programma”, zegt Tameling. “Elke schijn van partijdigheid moet worden vermeden. Daarom hebben wij alleen partners buiten de autowereld, op de Bovag na. Maar die gaan ons natuurlijk geen strobreed in de weg leggen.” 

Morgen aandacht voor RTL Autovisie.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.