Dieselschandaal: 2,8 miljoen voertuigen betrokken in Duitsland

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het gaat om dieselauto’s met 1.6- en 2.0 liter motor. Mogelijk zijn er ook auto’s met en 1.2-liter dieselmotor getroffen.

Begin deze week werd bekend dat Volkswagen wereldwijd 11 miljoen auto’s op de markt heeft gebracht met software die de uitslag van uitstoottests manipuleert. Het schandaal kwam in de VS aan het licht, waar een kleine half miljoen dieselauto’s zijn voorzien van het ‘defeat device’. Nu komen er voor het eerst cijfers naar buiten over fraude op een andere markt.

De Europese Commissie heeft lidstaten opgeroepen in hun land onderzoek te doen naar hoeveel auto’s er bij het schandaal betrokken zijn. Frankrijk en Italië hebben al toegezegd tests te gaan uitvoeren, meldt Automotive News Europe

De Nederlandse staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu Wilma Mansveld zei gisteren “onthutst” te zijn over de schaal van de fraude en riep de Europese Commissie op snel strenge real driving tests in te voeren om uitstoot vast te stellen.  

Dieselschandaal: 2,8 miljoen voertuigen betrokken in Duitsland | Automotive Online

Dieselschandaal: 2,8 miljoen voertuigen betrokken in Duitsland

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het gaat om dieselauto’s met 1.6- en 2.0 liter motor. Mogelijk zijn er ook auto’s met en 1.2-liter dieselmotor getroffen.

Begin deze week werd bekend dat Volkswagen wereldwijd 11 miljoen auto’s op de markt heeft gebracht met software die de uitslag van uitstoottests manipuleert. Het schandaal kwam in de VS aan het licht, waar een kleine half miljoen dieselauto’s zijn voorzien van het ‘defeat device’. Nu komen er voor het eerst cijfers naar buiten over fraude op een andere markt.

De Europese Commissie heeft lidstaten opgeroepen in hun land onderzoek te doen naar hoeveel auto’s er bij het schandaal betrokken zijn. Frankrijk en Italië hebben al toegezegd tests te gaan uitvoeren, meldt Automotive News Europe

De Nederlandse staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu Wilma Mansveld zei gisteren “onthutst” te zijn over de schaal van de fraude en riep de Europese Commissie op snel strenge real driving tests in te voeren om uitstoot vast te stellen.