PSA en Dongfeng ontwikkelen gezamenlijk platform

Redactie Redactie
• Laatste update:

PSA wil in 2022 nog slechts twee platforms hebben om de auto’s op te bouwen; nu zijn dat er vijf. Op het eerste platform, EMP1 (EMP staat voor Efficient Modular Platform) voor de B-segment en de instapmodellen in het C-segment; waaronder de Peugeot 208 en de Citroen C3. Het tweede platform, EMP2, is onder andere voor de Peugeot 308 hatchback en de Citroen C4 Picasso. Ook worden op dit platform de opvolgers gebouwd van de Citroen C5 en de Peugeot 508.

Het kleinste platform moet al in 2018 gereed zijn en wordt ontwikkeld in samenwerking met Dongfeng. Er moeten ongeveer 20 modellen op gebouwd kunnen worden, waaronder kleinere SUV’s. De bedrijven investeren 200 miljoen euro in het smalle platform, waarvan PSA 60 procent voor zijn rekening neemt. Er wordt een speciaal projectteam samengesteld met engineers van beide fabrikanten.

PSA en Dongfeng ontwikkelen gezamenlijk platform | Automotive Online

PSA en Dongfeng ontwikkelen gezamenlijk platform

Redactie Redactie
• Laatste update:

PSA wil in 2022 nog slechts twee platforms hebben om de auto’s op te bouwen; nu zijn dat er vijf. Op het eerste platform, EMP1 (EMP staat voor Efficient Modular Platform) voor de B-segment en de instapmodellen in het C-segment; waaronder de Peugeot 208 en de Citroen C3. Het tweede platform, EMP2, is onder andere voor de Peugeot 308 hatchback en de Citroen C4 Picasso. Ook worden op dit platform de opvolgers gebouwd van de Citroen C5 en de Peugeot 508.

Het kleinste platform moet al in 2018 gereed zijn en wordt ontwikkeld in samenwerking met Dongfeng. Er moeten ongeveer 20 modellen op gebouwd kunnen worden, waaronder kleinere SUV’s. De bedrijven investeren 200 miljoen euro in het smalle platform, waarvan PSA 60 procent voor zijn rekening neemt. Er wordt een speciaal projectteam samengesteld met engineers van beide fabrikanten.