BedrijfsautoRAI trekt bijna 47 duizend bezoekers

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Deze editie geeft niet alleen ons maar ook de branche weer vertrouwen”, zei beursmanager Joost ’t Hooft.  BedrijfsautoRAI 2012, met vernieuwd standconcept, viel volgens de voorlopige resultaten van het bezoekersonderzoek goed in de smaak. Drie kwart van de bezoekers beveelt de beurs aan en eenzelfde percentage wil de volgende keer weer komen.

In 2007 trok TERTS nog ruim 149.000 bezoekers, maar die beurs duurde twee keer zo lang en was internationaler van opzet. “De beurzen zijn puur op basis van aantallen niet te vergelijken”, stelt ´T Hooft. “We hadden nu vijf in plaats van tien dagen en zo’n 60 procent van de oppervlakte van destijds.” Vooraf hoopte de organisatie op 40.000 tot 50.000 bezoekers en had dat ook aan de deelnemers voorgehouden. “We zijn heel blij met het aantal dat we gehaald hebben.”

De editie die voor oktober 2009 op de rol stond, werd vanwege de slechte marktomstandigheden geannuleerd. Destijds werd besloten dat de BedrijfsautoRAI elke twee jaar in het voorjaar zou terugkeren. De volgende staat dan ook gepland voor 8 tot en met 12 april 2014. “De eerste inschrijvingen zijn al binnen.”

Het grootste deel van de bezoekers van de afgelopen editie kwam om zich op nieuwe producten of de markt als geheel te oriënteren. Ongeveer een kwart kwam om te netwerken. De meerderheid van de bezoekers had enige mate van beslissingsbevoegdheid, de gemiddelde bezoekduur was 4,5 uur. “Er is ook gewoon handel gedaan, dat is heel bijzonder in deze tijd,” aldus ’T Hooft.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.