Renault verdringt Peugeot als grootste adverteerder
De totale mediabestedingen lagen in het eerste kwartaal 17,5% hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. In totaal werd er voor ruim 87 miljoen euro aan mediawaarde ingekocht.
In de meest recente Automotive staat een analyse van de toegenomen mediabestedingen. Een van de belangrijkste redenen van de toename is dat importeurs auto`s, die na 1 juli in een fiscaal minder gunstig regime terechtkomen, nu willen slijten. Ook de importeurs van Japanse merken maken dit jaar een inhaalslag.
Abonnees kunnen de nieuwe Automotive hier online lezen.
Top 5 adverteerders q1:
Merk |
mediawaarde in euro`s |
+/- |
Renault | 8,5 miljoen | 67,9% |
Opel | 7,8 miljoen | 36,1% |
Citroën | 7,5 miljoen | 54,2% |
Toyota | 7,0 miljoen | 103,3% |
Peugeot | 5,9 miljoen | -14,1% |