Renault verdringt Peugeot als grootste adverteerder

Redactie Redactie
• Laatste update:

De totale mediabestedingen lagen in het eerste kwartaal 17,5% hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. In totaal werd er voor ruim 87 miljoen euro aan mediawaarde ingekocht. 

In de meest recente Automotive staat een analyse van de toegenomen mediabestedingen. Een van de belangrijkste redenen van de toename is dat importeurs auto`s, die na 1 juli in een fiscaal minder gunstig regime terechtkomen, nu willen slijten. Ook de importeurs van Japanse merken maken dit jaar een inhaalslag.

Abonnees kunnen de nieuwe Automotive hier online lezen. 

Top 5 adverteerders q1:

Merk

mediawaarde in euro`s

+/-
Renault 8,5 miljoen 67,9%
Opel 7,8 miljoen 36,1%
Citroën 7,5 miljoen 54,2%
Toyota 7,0 miljoen 103,3%
Peugeot 5,9 miljoen -14,1%
Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.